Afscheid van mijn beertender! Ik gebruikte hem niet vaak ontdekte ik, toen ik weer eens een paar vaatjes bier ging halen. De vaatjes zijn al sinds vorig jaar niet meer te koop, vertelde mijn slijter. Heineken is gestopt met de productie! Lekker, dag Beertender! Heb hem naar de milieustraat gebracht en nog een keer geaaid als afscheid. Eerlijk, het is wel goed dat het beertendertijdperk ten einde is. Ik had ontdekt dat mijn buik een beetje op zo’n ding begon te lijken. Had het aantal pilsjes dus al drastisch gereduceerd. Dank voor je medewerking, Heineken! Zo wordt ik niet meer in verleiding gebracht!

Toch wel, de Sub is op de markt. De Sub speelt in op de behoefte van “minder bier” door de vaatjes te reduceren tot slechts twee liter. Ik moet er niet aan denken om tijdens een barbecue doorlopend die dingen te vervangen. Elk voordeel heeft zijn nadeel. Aan de andere kant is de Sub met zijn aanbiedingsprijs van slechts 79 euro’s veel goedkoper dan de Beertender, dus kan je er twee kopen en twee verschillende smaken bier op de tap thuis hebben. Elk nadeel heeft dus weer zijn voordeel en ook weer een nadeel, die buik …

Toch blijft het een bijzondere verkoopstrategie: jouw producten verkopen via goedkope maar prachtige apparaten: de HP-printer, Senseo, Nespresso en Sub. Het verdienmodel zit in het gebruik. Proost!

Druk hier voor een de aankomende workshops!
Druk hier voor meer verkooptips!