Het begint met een doelstelling en een aanname wat je per week kan bereiken. Dan het verschil tussen de huidige situatie en gewenste situatie, delen door wat je per week kan bereiken en je weet hoeveel weken je aan de slag moet. Simpele rekensom, net als bij verkoop. Alleen deel je dan de omzetdoelstelling door de beschikbare weken.

Vervolgens moet je bedenken wat je moet doen en vooral ook wat je moet laten om de gewenste doelstelling per week te bereiken. Niet alleen op de calorieën letten, maar ook vooral welke. Met gezond verstand en google kom je er zo achter wat wel en wat niet. Veel groente, twee stuks fruit, voldoende drinken en zuinig met vlees; liever kip of vis. Daarnaast voldoende bewegen. Ook simpel. Net als verkopen, zo moeilijk is het niet. Welke acties moet ik wanneer doen en wanneer.

Maar nu komt het!

Een belangrijke overeenkomst is het DOEN. Veel verkopers verkopen weinig omdat ze weinig verkoopactiviteit vertonen. En alleen het echt uitvoeren van je voornemens leidt tot je gewenste gewichtsafname. DOEN en vooral VOLHOUDEN!

Ook overeenkomstig is de KICK als het lukt. Meer orders of minder buik betekent een fijn gevoel.

Hoeveel kilo wil jij kwijt? Hoeveel omzet wil jij erbij? 

Zullen we een keer een flinke wandeling maken en over de verkoop sparren? Druk op de knop voor een coronaproof-wandelafspraak!

Jef van Wingerden

P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!

ISTN traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!

Ontvang GRATIS verkooptips!
Maak nu een wandelafspraak!