Aida is zowel een opera van Verdi, die gaat over Aida, slavin van prinses Amneris, terwijl ze eigenlijk een dochter is van Amonasro, de koning van Ethiopië. Klinkt spannend, of niet soms?

En AIDA staat ook voor het ezelsbruggetje van een handig communicatiemodel

Attention, soms ook wel Awarenes
Interest
Desire
Action

Je trekt eerst de Aandacht van jouw doelgroep, wekt daarna de Interesse, wekt dan de wens (Desire) om het te verkrijgen op en als laatste zorg je dat jouw doelgroep Actie onderneemt.

Dit model kan je gebruiken bij het maken van een advertentie, een commerciële of sollicitatiebrief, een landingspagina van je website, een post op LinkedIn, een presentatie of een offerte. Het geeft de stappen weer die jouw uiting een persoon moet laten doorlopen om succesvol respons op te wekken.

Als je de D of A weglaat maak je de zogenoemde themareclame. Doe dat niet; zonde van je geld. Je wilt immers reactie! Thematische aanpak kan je ook prima combineren met een oproep tot reactie.

Hierbij oproep tot actie: Delen? liken? commentaar?

Heb je er moeite met het schrijven m.b.v. deze formule? ? Maak dan een afspraak!

Jef van Wingerden

P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!

ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!