BELOOF MINDER dan je kan geven. GEEF later MEER dan je beloofd hebt. Dan behoud je de klant ook. De Formule van Tevredenheid luidt als volgt: Tevredenheid is het verschil tussen de verwachtingen die iemand heeft en hetgeen iemand krijgt. Dus verwacht je meer dan je krijgt, dan ben je ontevreden. Krijg je meer dan je verwacht, dan ben je tevreden. Je kan dus klanten makkelijk tevredenstellen door ze veel meer te geven dan dat je beloofd hebt. Het nadeel daarvan is dat je dan dus veel moet geven. Kost veel geld of veel moeite! Handiger is het om niet veel te beloven. Dat kost immers minder geld of moeite.
Sommige verkopers beginnen bij het afsluiten van een deal van alles te beloven om de klant over de streep te helpen! Erg dom! Je maakt de klant alleen maar argwanend. De klant is blij dat hij of zij niet al ja heeft gezegd, anders had de klant al die extraatjes gemist. De klant is geneigd om nog langer de beslissing uit te stellen, wie weet wat er nog komt. Niet doen dus! Let ook goed op de Gouden Verkoopregel 11 (Houd je mond na het stellen van de afsluitvraag!) en Gouden Verkoopregel 12 (Laat het afdingen over aan de klant).

Veel succes met Minder Beloven en Meer Geven

Jef