Als je in een bedrijf meerdere klantgerichte verkopers tegenkomt kan je ervan uitgaan dat dit bedrijf ook als organisatie goed is!
Toen mijn vrouw en ik op jacht waren voor een paar nieuwe stoelen, werden we vriendelijk ontvangen door de verkoper die ons uitnodigde om rustig te kijken en aangaf voor vragen bij hem terecht te kunnen. Toen we een model stoel uitgebreid bekeken, kwam de verkoper melden dat het model zes maanden levertijd had, dan konden we dat meenemen in onze overweging. Fijn, want anders hadden we straks voor dat model gekozen en we hadden geen zin om zo lang te wachten. Uiteindelijk een andere stoel gevonden die ons wat leek, maar we wilden nog eerst de rest van de winkel bekijken De verkoper kwam aanlopen met een briefje met de naam van onze uitgezochte stoel. “Dan kunt u hem straks makkelijk terugvinden.”, zei de verkoper en overhandigde ons ook nog een bon voor een gratis kopje koffie in het restaurant. Voordat we koffie dronken bekeken we de dekbedovertrekken die aan aanbieding waren. Ook daar twijfelden we over de aankoop en een verkoper zag dat. Hij meldde dat dit de laatste twee van dat soort waren en bood aan om ze even weg te leggen zodat we er nog even rustig over na konden denken zonder her risico te lopen dat ze uitverkocht waren. Na de koffie verder gewinkeld en wederom een verkoper tegengekomen die echt moeite deed ons op een sympathieke wijze te helpen. Zoveel goede verkopers? Dat is geen toeval!

Complimenten voor Sanders Meubelstad! En deze verkoopervaring speelt jaren geleden. Het gegeven dat ik het me nog goed kan herinneren zegt genoeg!

Ook zo’n winkelervaring?

Veel succes in de verkoop!

Jef