Iedereen die wel eens een stand bemand heeft op een beurs waarbij kleine geschenkjes als pennen, aanstekers of andere prullaria voor de bezoekers beschikbaar waren, heeft ervaren hoe enthousiast of zelfs hebberig de bezoekers kunnen zijn.
Ik testte vroeger giveaways door deze aan mijn collega’s te laten zien. Als zij het heel graag wilden hebben, wist ik dat ik het goede geschenkje had.
De meeste mensen houden van kleine geschenkjes; potentiële klanten dus ook. Als je de waarde van de give-aways beperkt houdt, voorkom je dat de klant het als irritant verplichtend ervaart. En het grappige is, ook bij een klein geschenkje de wet van de wederkerigheid werkt.
De klant is door jouw giveaway meer bereid om naar je verhaal te luisteren. Natuurlijk moet jouw gesprek het werk doen, maar de extra aandacht werkt positief! Strooi dus gerust met giveaways.
In de volgende tip vertel ik over een heel bijzonder relatiegeschenk!
Zijn wij al gelinkt? Bij deze van harte uitgenodigd!
Jef van Wingerden
ISTN training &advies
P.S. Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!