Gebruik jij nog een visitekaartje? Zo ja, dan geef ik je groot gelijk. Natuurlijk zijn er behoorlijk wat mensen die dat niet meer nodig vinden en daarom zelf geen kaartje hebben. Ze wisselen via de mobiel contactgegevens uit. Of linken alleen. Ze zijn dus modern, milieubewust of mogelijk een grote krent. Maar goed, het is hun keuze. Als verkoper maak je als je even logisch nadenkt, een andere keuze, want:

  • een visitekaartje is letterlijk een visitekaartje van jou en je bedrijf.
  • de investering is laag, voor een paar tientjes heb je prachtige visitekaartjes.
  • als jouw gesprekspartner jou een kaartje geeft, is het fijn en gelijkwaardig om er eentje terug te geven.
  • een verhaaltje waarom jij bewust zonder kaartjes werkt, kan door je gesprekspartner als persoonlijke veroordeling opgevat worden; “Jij bent ouderwets!, je doet het niet goed.”
  • als je een bloemetje of ander relatiegeschenk wilt geven, maakt je visitekaartjes het eenvoudig compleet!

Wat vind jij? Ben je het met me eens en zie je zelfs meer voordelen of zie je het juist totaal anders?

Veel succes in de verkoop!

Jef