Als je in google een bedrijf zoekt, krijg je automatisch veel informatie cadeau! Het adres, de link naar de website, adres en telefoonnummer, openingstijden. Top. Als eigenaar van het bedrijf kan je de gegevens juist en compleet maken. En het is natuurlijk essentieel om dat te doen! En te blijven doen!

Je vindt er ook google reviews/recensies. Deze zijn geplaatst door google-gebruikers met een google-account. Als ondernemer heb je er geen directe invloed op! Dat is het mooie ervan, het is onafhankelijk en dus betrouwbaarder!

Indirect heb je als ondernemer er natuurlijk wel invloed op! Als je zorgt dat je je zaken voor elkaar hebt, krijg je positieve reviews van tevreden klanten.

Verkooptip: het is verstandig om aan tevreden klanten te vragen om een google-review. Zo krijg je een flink aantal reviews en dat is overtuigend als potentiele klanten jouw bedrijf googelen.
Het biedt ook een bescherming tegen negatieve commentaren. Stel dat je geen positieve reviews hebt en een iemand plaatst een negatieve! Brrr. Dan sta je te kijk!

Verkooptip: krijg je een negatieve review, reageer dan direct (online en offline) en probeer het probleem op te lossen. En zorg ervoor dat de klacht in de toekomst voorkomen kan worden.

Hoe belangrijk zijn google-reviews voor jou? ?

Hierbij hulp nodig?  Maak dan een afspraak!

Jef van Wingerden

P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!

ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!