Als je de klant een vraag stelt, is het logisch dat de klant even moet nadenken. Enig idee wat er allemaal in iemands hersenen gebeurt als je een vraag stelt? De persoon slaat de vraag op, een elektrochemisch proces, en daarna leggen de hersenen verbanden met oudere kennis. Vervolgens op zoek naar de mogelijke antwoorden en daarna moeten de hersenen nog de goede woorden erbij zoeken voordat de persoon kan antwoorden.

Dat complexe proces verstoort je indien je na jouw vraag zelf weer begint te praten. Je stoort! De klant vindt het bovendien reuze irritant. Als iemand je in de rede valt is niet fijn, maar als iemand begint te praten op het moment dat je wat wil zeggen ook niet.

Laat de vraag dus zijn werk doen en wacht rustig op het antwoord!

Succes in de verkoop!

Jef

P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!

ISTN traint acquisitie gesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken, sales trainingen en klantgerichtheid!

Ontvang GRATIS verkooptips!
Informatie over Incompany Training!