Een suspect die reageert op een communicatie-uiting van jou, wordt daarmee een prospect!

Er is wederzijds contact geweest! Daarmee zijn de eerste stappen gezet van de customer journey van die klant in jouw funnel. (Nou ja, tenzij die klant jou een mailtje stuurt met het verzoek voor eeuwig uit jouw mailbestand gegooid te worden, maar dat snap je zelf. Dan was deze suspect dus geen suspect of was jouw uiting niet echt sterk.)

Is het verschil tussen de suspect en prospect groot? Nogal ja. Van een suspect weet je bijna niks. Je hebt een inschatting gedaan dat dit bedrijf of personen uit een bepaalde doelgroep tot jouw potentiële klanten behoord, maar dat was niet meer dan een aanname. Het feit dat een potentiële klant reageert op een uiting van jou geeft aan dat er tenminste iets van interesse moet zijn. Bovendien heb je kans om meer informatie over de potentiële klant te verzamelen!

Als jij nadenkt hoe een potentiële klant kan reageren, dan kan je ook meerdere reactiemogelijkheden maken. En die keuze geeft jouw meer informatie over de potentiële klant en zijn of haar mogelijke behoefte!

Hoe werkt dat dan? Neem maar eens een kijkje op de homepage van deze site en ontdek hoe geprobeerd wordt contact te maken met accountmanagers die net met een nieuwe functie beginnen! Zo specifiek kan je het maken!

Hoe denk jij hierover? 🤔

PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips!

ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!

Komende workshops
Informatie over incompany training
Ontvang GRATIS verkooptips!
Informatie over competentiemeting