Kijk eens wat vaker in de spiegel! Lees deze verkooptip van ISTN!Soms krijg je een spiegel voorgehouden waar je niet om gevraagd had! Je ziet gedrag van iemand waarin je jouw eigen gedrag herkent. Als dat waargenomen gedrag jou een glimlach oplevert is dat fijn. Maar als je het gedrag van een ander irritant vindt, weet je dus automatisch hoe anderen jou zien en ervaren als jij je zo gedraagt.

Als je het vervelend vindt dat anderen jou zo ervaren en jij dat niet wilt, zal je het moeten veranderen. Begin deze verandering door jezelf een compliment te geven! Jij neemt waar, jij denkt na en je realiseert je dat anderen dat ook doen. En je wilt liever wel goed overkomen. Dat onderscheidt jou! De eerste stap heb je al gezet.

Denk na wanneer je bepaald gedrag vertoont en bedenk daarna hoe je dat zou kunnen veranderen. Bedenk een soort reactie waarmee je het ongewenste gedrag kan voorkomen.

Wat voorbeelden:

  • Word je snel boos? Tel simpel tot tien! Het werkt, want de adrenaline in je bloed is dan weer wat gezakt. En vraag je na die tien tellen af β€œis het nodig om hier boos over te worden?” Vast niet!
  • Word je snel ongeduldig? Zodra je die haast merkt, bouw een rustperiode in van enkele minuten. Niks haasten, rust!
  • Word je snel zenuwachtig? Lees dan de tip van volgende week die ook over de spiegel gaat.

Heb jij nog andere voorbeelden die jou hielpen? πŸ€”

PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips!

ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!

Komende workshops
Informatie over incompany training
Ontvang GRATIS verkooptips!
Informatie over competentiemeting