Kijk eens wat vaker in de spiegel! Lees deze verkooptip van ISTN!Als ik per ongeluk mezelf in de spiegel zie, geef ik mezelf soms op mijn kop. “Kijk toch niet zo chagrijnig!”, berisp ik mezelf streng. Net als Maarten van Rossem ben ik geen lachebek, maar ben gezegend met een iets te serieuze blik. Zelfs als ik reuze vrolijk ben!

Als experiment heb ik tijdens wandelingen een bewuste glimlach opgezet. Ja, heel geforceerd en eerst kreeg ik spontaan kramp. Maar het effect van een glimlach was verbazingwekkend. Veel meer mensen begroetten me spontaan en begonnen soms een praatje. Je praat dus duidelijk makkelijker tegen iemand die glimlacht.

Dus als je binnenstapt bij een klant, zorg dat je een glimlach opzet. Maakt niet uit of die glimlach gemaakt is, dat ziet niemand. Kijk dus in een spiegel voordat je binnenstapt. Trek een glimlach, controleer gelijk of je haar een beetje getemd is en of je geen cappuccinomondhoekjes hebt en je bent klaar voor je gesprek. De eerste indruk is belangrijk!

Ben jij een spontane lachebek of heb je net als ik een Rossemblik? ?

PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips!

ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!