Kijken naar kansen - Lees deze verkooptip van ISTN

Waar liggen jouw kansen?

Onafhankelijk van de branche waarin je zit, is het verstandig om met een zekere regelmaat de tijd te nemen om te brainstormen over kansen. En wie moet dat doen? De ondernemer, de RVB, de marketingafdeling, de verkoopleider, de accountmanagers. Ja, allemaal. Het kan handig zijn om deze samen te laten brainstormen. Meer mensen = meer ideeën.

En natuurlijk zijn de kansen slechts een van de vier aspecten van de SWOT-analyse, maar wel eentje waar je veel aandacht aan moet besteden.  Eentje ook die energie oplevert. En als het goed is toekomstige omzet.

Ansof vertelt je de vier mogelijke kwadranten waarin je kan groeien. Weet je ze nog? Handige structuur bij het brainstormen.
De Blue Ocean Strategie laat je helemaal buiten de box kijken. Waar is marktruimte die nog onontgonnen is en dus te pakken is zonder last van concurrentie te hebben. Klinkt geweldig, is geweldig, maar om te creëren zal je wel een wondertje moeten realiseren.

Waar vind jij jouw kansen?

Jef van Wingerden

ISTN training &advies

Jef van Wingerden

P.S. Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!