Leuke ideeën genoeg! Kijk maar om je heen! Om je bedrijf te promoten zijn de mogelijkheden enorm. Je kan enorm veel geld uitgeven, maar met wat creativiteit kan het ook met weinig of geen geld. En als je die creativiteit niet in voldoende mate bezit, kijk dan goed om je heen. Beter goed gejat, dan slecht verzonnen, zeiden we vroeger in de advertentiewereld. Natuurlijk moet je niet letterlijk iemands creatieve werk kopiëren, maar op veel ideeën rust geen auteursrecht of ze zijn niet geregistreerd. Zodoende kun je met iemands idee in een andere regio prima aan de slag. Wil je een idee? Ik zag in Duitsland een eetzaakje met de etalageruit volgehangen met kortingscouponnetjes. Stond erg vrolijk en het trok zichtbaar klanten aan! Hoe simpel kan het zijn.
Ik zag in Trier een winkel die heet “Unverpackt” Hier werden levensmiddelen onverpakt verkocht in de hoeveelheden die je wilt hebben. Sluit volledig aan bij de behoefte om niet te verspillen. Het biedt bovendien de mogelijkheid om recyclebare verpakkingen te verkopen. Of het allemaal commercieel echt interessant is zal nog moeten blijken, maar het is wel vernieuwend!

Heb je zelf ook nog leuke nieuwe commerciële ideeën gezien deze vakantie?

Jef