Met dank aan John Motagu. Lees deze gratis verkooptip van ISTN!Je zal vast nog nooit gehoord hebben van John Montagu. Hij was de 4e graaf van Sandwich. Dat laatste woord klinkt wel weer lekker bekend. Een smakelijke sandwich zoals die op de foto vinden de meeste mensen wel lekker. Het verhaal gaat dat die John zo’n verslaafde kaartspeler was, dat hij geen zin had om te stoppen voor de lunch. Hij gaf zijn butler de opdracht om een handzame lunch te prepareren. En zo is de sandwich bedacht en komt die aan zijn naam.

En deze sandwich is heel belangrijk voor verkopers om twee redenen:

De naam wordt ook gebruikt voor de prijspresentatietechniek de Sandwichmethode. Zoals een sandwich bestaat uit broodje – beleg – broodje, bestaat de prijssandwich uit voordeel – prijs -voordeel. Je pakt als het ware de prijs in en zorgt ervoor dat je niet afsluit met het bedrag (dat echoot!) maar met een voordeel. Het laatste blijft immers hangen!

En als je ooit een iets te drukke dag met afspraken hebt, zorg ervoor dat je dan een paar lekkere sandwiches bij je hebt. Verkopen kost energie en dat gaat dus niet met een lege maag!

Waar bestaat jouw lunch uit?

Jef van Wingerden

P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!

ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!