Lees deze leerzame mop over de groeistrategie van Ansoff in de praktijk!Een schoenenfabrikant die wilde groeien besloot op advies van Ansoff eens nieuwe markten uit te proberen en besloot de Afrikaanse markt te verkennen. Het bedrijf nam twee nieuwe accountmanagers aan en stuurde die op pad om deze markt te gaan verkennen.

De ene accountmanager keerde snel terug en rapporteerde dat er in Afrika helemaal niet op schoenen gelopen werd maar op slippers. Teleurgesteld stelde hij dat er dus geen markt was voor de schoenenfabrikant. Helaas!

De andere accountmanager bleef veel langer weg en rapporteerde ook dat bijna niemand op schoenen liep maar op slippers. Enthousiast vertelde hij over de immense markt die er is voor de schoenenfabrikant. Geweldig!

Leuk of niet is een kwestie van smaak!

Maar op meerdere aspecten is deze mop leerzaam! Wat leer jij hieruit?🤫

Ter correctie: Dat de 1,2 miljard mensen in Afrika nauwelijks op schoenen lopen is natuurlijk onzin. Dat er veel op slippers gelopen wordt, is wel waar. En omdat die slippers niet lang meegaan, leidt dit tot een enorme berg afval. Dit afval wordt weer gerecycled voor schitterende producten. Bezoek de site van Ocean Sole! Druk hier!

Jef van Wingerden

P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!

ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!

Volg de webinar ‘Verkopen in deze coronatijd!’
Ontvang GRATIS verkooptips!