Presentatie is belangrijk! Het begrip “presenteren” betekent “aanbieden” en kent vele vormen. In de verkoop is presenteren de fase waarin je jouw product of dienst koppelt aan de behoefte van de klant. Dit doe je als verkoper verbaal, maar dat kan je met beelden ondersteunen. Immers, een beeld zegt meer dan 1.000 woorden en versterkt jouw presentatie.

Presentatie is uitermate belangrijk omdat je daarmee de waarde van jouw product of dienst zichtbaar maakt. Hoe beter je dat doet, hoe minder de kans is dat de klant een probleem heeft met jouw prijs. De waarde en de prijs van jouw product moeten in balans zijn. Als je dus je product presenteert in een plastic bakje met een plastic vorkje is jouw product in de ogen van de consument minder waard dan als je dat op mooi servies met fraai bestek presenteert. Daarom betaal je in een cafetaria veel minder per kilocalorie dan in een goed restaurant.

Dit weten is weer wat anders dan het op jezelf toepassen! Omdat mijn posts op Linkedin nogal wisselend oogden, heb ik er een eenheid in gebracht met een knalblauwe letter en een rode onderstreping. Hoezo huisstijl, daar lette ik niet zo op. Deze week heeft Eva ten Bosch ervoor gezorgd dat deze aansluit bij de huisstijl van ISTN. Wat vinden jullie van die verandering?

Jef