Lees deze verkooptip over positiviteitWat is waar en wat is leuk? Iedereen kent wel het voorbeeld van het halfvolle of halflege glas. En ja, het is allebei waar. Alleen halfvol klinkt wel leuker! Helaas snapt niet iedereen wat er met dit voorbeeld bedoeld wordt. Het toont aan dat wat je ziet, voor een groot stuk bepaald wordt door de uitgangspunten in je hoofd. En dat het lollige is dat je dus de vrijheid hebt om je scope te veranderen van negatief naar positief. Van pessimist naar optimist. Van zeurpiet naar enthousiasteling. Realiseer je dat hoe jij denkt een grote invloed heeft op de komende werkelijkheid.

Positief denken dus! Als je dat tenminste kan! Kan jij het?

“Corona geeft onze economie een geweldige klap, treft heel veel mensen en vormt een bedreiging voor mijn onderneming en voor mij! De consumenten gaan enorm besparen en dat raakt de economie enorm!”

Of

“Corona laat mij overnieuw over mijn bedrijf nadenken en zorgt ervoor dat ik nieuwe wegen en volop kansen vind. De consumptie loopt immers grotendeels door en daarmee de economie ook!”

Welke stelling vind jij het leukst? En zal de stellingkeuze invloed hebben op jouw handelen?

Ik wens je veel positiviteit!

Jef