Gouden verkoopregel: “Een klant koopt pas als de klant een probleem heeft of een uitdaging of kansen ziet!”

Apple weet dat. En Apple weet dat als mijn iPhone echt begint te sputteren, ik veel eerder bereid ben om opnieuw zo’n 1.000 euro te investeren in een nieuwe. Nu doet mijn iPhone 6 uit 2014 het nog uitstekend. Tot de laatste updates!

Eerst geloofde ik niet dat Apple zo onbetrouwbaar zou zijn om willens en wetens de oudere iPhones te vertragen om de klanten te bewegen een nieuwe te kopen. Apple gaf toe dat ze de oudere iPhones vertraagden, maar gaven aan dat zij dit deden deze om deze iPhones te beschermen tegen vast lopen. Hoe dan ook, Apple had haar klanten moeten informeren en een keuze laten. Een accu vervangen is immers veel goedloper dan een nieuwe iPhone kopen. Ik voelde me dus bedot door Apple en als ik ergens een hekel aan heb is dat het als iemand dat doet. Ik ben vast niet de enige.

Apple zondigt daarmee tegen de eerste Gouden verkoopregel “Wees eerlijk!”

Zondigen tegen de eerste Gouden verkoopregel? Wellicht kan het rijkste bedrijf ter wereld zich dat permitteren? Ik blijf mijn Macbook en iPhone gebruiken, maar hou wel een vervelend en argwanend gevoel bij Apple. In normale gevallen houdt de relatie klant-leverancier echt op!

Hou je dus als normaal bedrijf dus echt aan de Gouden verkoopregels! Je vindt ze allemaal hier: De Gouden verkoopregels

Succes met de verkoop!

Jef van Wingerden

P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!

Ontvang GRATIS verkooptips in je mail!