Verkopen kan zo leuk zijn! Met wat creativiteit voeg je echt extra waarde toe aan je product! Je krijgt toch zin om een middagje hier de kroeg in te duiken.

 

 

 

 

 

 

 

 

Als je uit eten gaat, word je geconfronteerd met de creativiteit van de kok. Vroeger werd het eten gepresenteerd als “Zachtrosé gebakken tonijnsteak op een bedje van gemengde zeegroente, afgemaakt met een lichte saus van …” Tot mijn verbazing is het nihilisme doorgedrongen op de menu kaart en worden de gerechten nu gepresenteerd door een opsomming van de ingrediënten. Onderstaand is een lijstje gerechten van een Michelin Sterrenrestaurant.

Die doperwt doet het hem! Het enige creatieve is de boerderijduif. Klinkt toch smakelijker dan die uit de tuin! Toch zal na deze nihilistische trend straks de presentatie van eten weer  uitgebreider worden. Het bijzondere is dat dit speelt bij alle restaurants. Een iemand heeft het idee van nihilistisch opsommen bedacht en de andere kopiëren dat enthousiast. Zo werkt dat bij goede ideeën.

Maar hoe leuk kan het zijn dat jouw idee gekopieerd wordt? Een grote compliment kan je niet krijgen.

Gebruik dus creativiteit in de presentatie van jouw producten en diensten.

Jef van Wingerden

P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!