gaan

In plaats van korting! Lees deze verkooptip van ISTNTijdens een onderhandelingsgesprek waarbij ik als marketeer aanwezig was, beantwoordde de accountmanager de vraag om korting van de klant op een verrassende manier. “Nee, ik kan helaas niets meer aan onze tarieven doen, maar ik ben wel bereid om op zaterdag een dag mee te helpen tijdens de enorme drukte waar u zojuist over sprak!”

De klant moest lachen, accepteerde de prijs en ging akkoord met het voorstel. Bovendien sprak de klant zijn waardering uit dat de accountmanager bereid was in zijn eigen tijd een dag mee te helpen. De klant maakte hier overigens geen gebruik van.

Ik leerde hier meerdere belangrijke verkooplessen:

  • Afdingen gaat niet alleen om geld, maar om het gevoel een redelijke deal te sluiten en dat gevoel kan de klant op verschillende manier krijgen.
  • Verrassende aanbiedingen maken meer indruk dan geld.
  • Hoe interessant zou het zijn om een dag mee te werken bij jouw klant? Voor inzicht en voor de relatie?

Heb jij ooit zo’n verrassend antwoord aan jouw klant gegeven?


Meer verkooptips? Schrijf je in voor onze GRATIS nieuwsbrief op www.istn.nl

Zijn wij al gelinkt? Bij deze van harte uitgenodigd!

Jef van Wingerden

ISTN training &advies

P.S. Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!