Als mijn vrouw en ik uit eten gaan, waarom informeert de ober niet wat de aanleiding is dat wij uit eten gaan? De kans is immers klein dat een klant bot antwoordt dat het hem/haar geen moer aan gaat. De klant zou eerder een van de volgende antwoorden geven: verjaardag, viering zoveelste huwelijksdag, zakelijk overleg, geen zin om te koken, etc. In al die gevallen kan de ober zijn dienstverlening aanpassen aan de behoefte van de klant. En ook interesse tonen in de klant. Beide geeft het de klant iets extra, iets wat de klant niet verwacht. En dat ook nog eens zonder kosten voor het restaurant.

Aandacht kost slechts een beetje tijd, terwijl het onbetaalbaar veel waard is!

Hoe interessant is het om jouw product/dienst waardevoller te laten zijn voor de klant zonder extra kosten? De klanttevredenheid stijgt en de kans dat wij daar nog eens gaan eten neemt aanzienlijk toe. Of aanbevelen bij vrienden en kennissen. Meet je NPS maar!

Succes met de verkoop!

Jef van Wingerden

Lees ook hoe interesse in de klant de orderkans en mogelijke ordergrootte laat stijgen!

Lees meer Blogs over verkoop of lees onze Verkooptips

Of bezoek een van onze workshops!

Vond je dit een leuke blog? Zo ja, zou je hem dan willen delen op social media? Heb je zelf een leuk verhaal dat je over dit onderwerp wil delen, stuur het ons, dan plaatsen wij het hier. Vanzelfsprekend met je naam en link naar jouw bedrijf. Druk hier voor het contactformulier.