Is jouw marketingmix compleet uitgewerkt?

De marketingmix is zo makkelijk te onthouden door de P’s. Prijs, Product, Plaats en Promotie. Soms ook nog de P van Personeel erbij. 

En hoe heet de marketingmix van een winkel? Juist, de winkelformule. Dan komen er de P van Prestatie, Presentatie en Physieke distributie. Ja, fysiek is expres fout geschreven om er een P van te maken. Zo onthoud je het makkelijker. 

Deze P’s worden ook wel eens de Marketing Tools genoemd, omdat het de knoppen zijn waaraan de marketeer kan draaien om een unieke mix te maken. 

Heb jij je eigen marketingmix uitgeschreven? Terwijl ik die zin typte realiseerde ik me dat ik dat in ieder geval zelf niet gedaan heb. Ik heb ze wel een beetje in mijn hoofd, maar dat is toch wat anders dan kristalhelder en doordacht uitgewerkt op papier. Moet ik dus nog echt even doen! Fix de mix!

Hoe zit dat bij jou?

Succes met het uitschrijven van jouw Marketingmix! Wie weet wat je bedenkt en er aan toevoegt!

Heb je er moeite mee? ? Maak dan een afspraak!

Jef van Wingerden

P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!

ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!