Voorzichtig met je woorden! Lees deze verkooptip van ISTNIn de Vorige tip waarschuwde ik voor de gevaren van mail. Voordat je het weet maak je een blunder met doorsturen.

Het is ook handig dat je voorzichtig met je mond! Berucht is het verhaal van de baliemedewerker van een bank die een klant die hij net geholpen had, belachelijk maakte, terwijl de klant zijn veters stond vast te strikken en dus nog steeds gebukt voor de balie stond. Pas op je woorden!

Ikzelf heb een keer een voicemail ontvangen van een vriendelijke verkoper, die doorsprak terwijl hij dacht opgehangen te hebben en toen uitgebreid zowel mij als mijn vrouw afzeek. Heb de koop maar geannuleerd.

Heb je toch een keer de begrijpelijke neiging om je af te reageren na een klant die jij als vervelend hebt ervaren, ga dan even naar een ruimte waar geen klanten mogen komen.

Mijn dochter zei een keer: “Als je niets aardigs over iemand kan zeggen, hou dan je mond!” Deze wijsheid van een jongedame kan iedereen ter harte nemen! Om meerdere redenen! Daar kom ik volgende week op terug.

Weet je nog een grappige, pijnlijke of leerzame blunder? Stuur ze me!

Meer verkooptips? Schrijf je in voor onze GRATIS nieuwsbrief op www.istn.nl

Zijn wij al gelinkt? Bij deze van harte uitgenodigd!

Jef van Wingerden

ISTN training &advies

P.S. Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!