Vraag de klant of hij/zij wel bij jouw bedrijf hoort! Lees deze verkooptip van ISTNAls je als accountmanager naar een klant gaat, zorg ervoor dat je passend gekleed bent. Je zorgt ervoor dat je goed voorbereid bent en op tijd op je afspraak verschijnt. Je voert een klantgericht gesprek, waarbij jij je vooral aanpast aan de klant. De klant is immers koning.

Na de inventarisatie bij een klant presenteer je de oplossing die jij kan bieden, met een concreet voorstel, met de bijbehorende voordelen en de prijs (Sandwich) en vraagt dan om een akkoord en wacht op een ja.

Als je niet direct een voorstel kan presteren is het handig om na je de presentatie van jouw bedrijf aan de klant te vragen in hoeverre zijn of haar bedrijf past bij jouw bedrijf en gepresenteerde werkwijze. Dus in plaats van dat jij de klant probeert te overtuigen, laat je de klant dat zelf doen. En geloof me, dat kan een klant veel overtuigender dat jij, want alles wat de klant zegt gelooft de klant zelf!

Probeer het maar een keer!

Veel succes!

Meer verkooptips? Schrijf je in voor onze GRATIS nieuwsbrief op www.istn.nl

Zijn wij al gelinkt? Bij deze van harte uitgenodigd!

Jef van Wingerden

ISTN training &advies

P.S. Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!