Wees blijer met de klant dan met de order! Lees deze verkooptip van ISTNNatuurlijk is een order fijn. Een opdracht betekent werk en na het werk kan je een factuur sturen die dan betaald wordt. Fijn, want met dat geld kan jij jouw facturen betalen en het een beetje meezit houd je zelf voldoende over om te sparen voor je ouwe dag. Een order is dus fijn.

Maar een klant is nog veel belangrijker. Die kan namelijk meer orders plaatsen en daarmee voor een constante stroom van opdrachten en geld zorgen. Bovendien kan een klant ervoor zorgen dat er andere personen of bedrijven ook bij jou gaan kopen.

Zo simpel is het. Een klant is veel belangrijker dan een order. Zorg ervoor dat je de klant dat ook laat merken en voelen! Bedank dus niet voor de order, maar bedank de klant voor het vertrouwen dat hij of zij klant wil worden.

Hoe verwelkom jij een nieuwe klant?

Meer verkooptips? Schrijf je in voor onze GRATIS nieuwsbrief op www.istn.nl

Zijn wij al gelinkt? Bij deze van harte uitgenodigd!

Jef van Wingerden

ISTN training &advies

P.S. Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!