Behoeftes blijven! Lees deze verkooptip van ISTNOmdat we de maandelijkse energiekosten een beetje te gortig vonden, wilden we toch wel graag zonnepanelen op ons dak hebben. De medewerker van het bedrijf wilde graag even op zolder kijken. Hum, daar lag 25 jaar opgespaarde spullen een beetje in de weg. De behoefte om geld te besparen, leidde tot de behoefte om de spullen op te ruimen en ruimte te creëren.

Onder de spullen zaten dozen met mijn treinbaan. Ingepakt omdat we gingen verhuizen, verbouwen, kinderen kregen en geen ruimte hadden om de baan weer op te bouwen. Maar de kinderen zijn de deur uit, dus … Bij het uitpakken kon ik aan de datum van de krant die gebruikt was voor het inpakken zien, dat ik die dozen 28 jaar eerder ingepakt had. Wat vliegt de tijd!

De tijd vliegt, maar behoeftes blijven dus. Modelspoor vind ik een leuke hobby omdat het uiteenlopende kennis en kunde combineert. Planning, landschapsbouw met gips, elektrotechniek en schilderen, om er eens een paar te noemen. En omdat ik mijn baan wil bouwen van rond 1900, moet ik ook veel over geschiedenis lezen. Kortom, de vijfde behoefte van Maslow!

Wat leer je hier als verkoper van? Een klant die niet meer koopt, houdt mogelijk of zelfs waarschijnlijk de behoefte wel! Door jouw exklanten als klant te blijven zien en te blijven benaderen, heb je een kans dat ze ooit terugkomen.

En hoeveel jaar doe je dat dan?
Wat vind jij?
Wat leer jij hieruit? 🤔

PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!