Slim van Shell of uitermate rare zaak?“Wilt C02-neutraal rijden voor 1 cent per liter meer?”, vroeg de vriendelijke pompbediende van Shell luid, zodat iedereen in de drukke ruimte mij kon observeren hoe ik met dat dilemma om zou gaan. Ik weet niet of de vorige zin helemaal waar is, maar het voelde wel zo! Natuurlijk wil je niet als asociale ik-heb-schijt-aan-natuur-vervuiler overkomen, maar aan de andere kant heb je ook geen zin als Gekke Henkie de enige te zijn die betaalt. Een milieu-aflaat voor slecht 60 cent, dat is niet duur! Dus voor slechts € 31,20 per jaar het milieu redden? Graag, maar …

Shell heeft vorig jaar 20,3 miljard, dus 20.300.000.000 euro winst gemaakt, dus hebben we dat centje extra eigenlijk al een klein beetje betaald of zie ik dat fout? Is het dus niet meer eerlijker als Shell zegt “Wij nemen het klimaat serieus en wij gaan voor onze rekening C02 compenseren? Of kies ervoor elke klant een cent meer te laten betalen, in plaats van jouw klant de keus te laten en en-public zich steeds uit te laten spreken. Shell profileert zich nu als milieubewust op de rekening van een ander! En daarna stoer de CO2-reductie melden in het jaarverslag? Briljant! Hoe bedenk je het!

Wat vind jij?

Jef

Druk hier voor de komende trainingen
Druk hier voor meer verkoopblogs