Eerlijk gestolen! Lees deze verkooptip van ISTNMijn vader moest vroeger regelmatig in Londen zijn en vloog meestal met de KLM en ontving en verzamelde de grachtenpandjes. Iedereen kent die schitterende Amsterdamse Delfsblauwe grachtenpandjes nog wel (schitterend of spuuglelijk, afhankelijk van je smaak). Sommige zijn nu duizenden euro’s waard. Geweldige actie van KLM.

Maar nog indrukwekkender vond ik de ingeving van Britisch Airways. Het speelt nog in de tijd dat er vrolijk gerookt mocht worden aan boord van een vliegtuig. Britisch Airways had in de eerste klas fraaie Wedgewood asbakjes. Ze constateerden dat deze asbakjes steeds verdwenen omdat de klant ze graag wilden hebben en stiekem bietsten. In plaats van over te schakelen naar goedkopere asbakjes, lieten ze subtiel aan de onderkant drukken “Honestly stolen form Britisch Airways. Hoe vaak mijn vader die onderkant wel niet zien. Aan iedereen! Zo leuk vond hij deze vorm van reclame.

Hotel De L’Europe in Amsterdam heeft met hetzelfde probleem te kampen gehad en heeft toen ook toe gekozen voor dezelfde oplossing. Slim!

Natuurlijk zijn dit voorbeelden uit de vorige eeuw en uit de tijd dat roken nog ‘niet gevaarlijk’ was. Maar toch kan je er wel wat mee. Klanten houden dus van bijzondere prularia en cadeautjes! Ook of misschien zelfs juist, de klanten met de hogere inkomens!

Waar worden jouw klanten blij van?

Zijn wij al gelinkt? Bij deze van harte uitgenodigd!

Jef van Wingerden

ISTN training &advies

Jef van Wingerden

P.S. Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!