Iedereen met een google-account kan een review schrijven. Dat is het mooie want daarmee zijn deze dus onafhankelijk en best betrouwbaar. Alleen valt onder ‘iedereen’ ook een groep ‘minder bedeelden’ of ‘gefrustreerden’.

Mooi voorbeeld: in Gorinchem is een geweldige golfzaak en die heeft dan ook veel goede reviews. Veel vijf sterren. Veel vier sterren. Sommige mensen geven ook niet zomaar even vijf sterren ondanks dat ze geweldig tevreden zijn. Iemand schreef: “Aanrader, uitstekende service” en gaf toch maar vier sterren.

En dan nog de review van Dirk. 1 ster met als commentaar “Weet niet ben er niet geweest” Waarom doet Dirk dit? Verveelt hij zich of spoort hij niet? De eigenaar reageerde eronder “Leuke review zeg, daar hebben mensen wat aan.”

Ook reviews van personen genaamd Rijpe Reviews of Schaam Lippen zou ik ook maar met een korrel zout nemen. Vaak zegt het taalgebruik of scheldwoorden ook wat over de review.

Verkooptip: Reageer als ondernemer onder z’n verkooptip! Niet aanvallen, maar blijf zakelijk of gebruik humor. Je kan ook proberen een ongepaste review te laten verwijderen door Google. Google hanteert hiervoor de volgende criteria voor wat niet mag:

  • Spam en valse content.
  • Niet-relevante content
  • Content waarvoor beperkingen gelden
  • Illegale content
  • Seksueel expliciete content
  • Aanstootgevende content
  • Gevaarlijke of denigrerende content
  • Nabootsing van identiteit
  • Belangenverstrengeling

Ik heb die van Dirk dus gemeld als niet-relevante content! Ben benieuwd naar het vervolg.

Heb je zelf ook een rare review gelezen? ?

Hierbij hulp nodig?  Maak dan een afspraak!

Jef van Wingerden

P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!

ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!