Wat de slee je leert over de klant! Lees deze verkooptip van ISTNSchitterend mooi! Zo’n ondergesneeuwde wereld. Straks gaan veel gezinnen en groepjes kinderen genieten van de slee. En wie weet kunnen we later deze week wel schaatsen!

Bijzondere producten, die slee en de schaats. Ze verkopen als warme broodjes als het maar gaat sneeuwen of vriezen. Ze zijn dan niet aan te slepen. Zag net op marktplaats dat er 350 euro geboden werd op een houten slee! Dat is echt boven de nieuwprijs, maar ja, de winkels zijn gesloten en op zondag kan je wel bij een particulier terecht.

Wat leer je als verkoper hiervan?

  • Verkoop producten als er vraag naar is! Dan kan je er een goede prijs voor krijgen. Een klant koopt geen verwarmingsketel voordat de andere kapot is. En als je probeert deze wel eerder aan hem te verkopen, zal je zien dat de klant flink wil afdingen.
  • Als iets leuk is, zijn consumenten bereid een flinke prijs te betalen. Dat ze nu iets voor hun kinderen kopen dat wellicht pas weer bruikbaar is bij de kleinkinderen, speelt geen enkele rol! Ze zijn bereid flink te betalen voor een stuk beleving.

En wat leer je als klant? Als je goedkoop uit wil zijn, koop dan je slee of schaatsen na de vorst. Dan koop je ze voor een prikkie.

Veel sneeuw- en ijsplezier!

Jef van Wingerden

P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!

ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!