De vraag om korting is een koopsignaal! Wanneer zeg je tegen een verkoper dat iets te duur is of boven jouw budget? Wanneer vraag je om korting? Wanneer bied jij een lager bedrag dan de verkoper vraagt? Dat doe je alleen maar als je het betreffende product of dienst echt wil hebben!

Je gaat niet omdat je verveelt op bezoek bij een winkel of autodealer om daar uitgebreid te vertellen dat je iets te duur vindt. Zonde van je tijd. Dit doe je echt alleen als je het betreffende product of dienst echt wil hebben!

Dus wees blij als een klant afdingt, korting wil of zegt dat de prijs te hoog is. Je weet nu dat de klant jouw product of dienst wil hebben. Ontspan dus en open de prijsonderhandeling met de vraag “Los van de prijs, is het product of dienst verder zoals u wil hebben?”  Bij nee, terug naar je voorstel/aanbieding, bij ja verder met de prijsonderhandelingen …

Succes met de verkoop!

Jef

Druk hier voor een gratis training “Maak van je lead een klant”!
Druk hier voor meer verkooptips!