Verkooptips

Verkooptips2025-08-31T11:17:36+00:00

ISTN geeft je hier 438 gratis verkooptips waarmee je klantgerichter leert verkopen. Dit is de grootste verzameling verkooptips van Nederland!  Zo bereik je met minder moeite meer resultaat. Wil je de verkooptips in je mail? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Wil je de verkooptips gesorteerd per onderwerp, druk dan op die menu-optie! Wil je liever verkooptraining voor jouw team, druk dan op de knop “Informatie over incompany training”.

1512, 2016

Maak van ‘jouw eerste indruk’ een meesterstuk

De eerste 30 seconden zijn bepalend voor de rest van het verkoopgesprek. Uit onderzoek is gebleken dat in die korte periode de klant voor zichzelf bepaalt of hij of zij met de verkoper wel of geen zaken wil doen. Daarom is de manier waarop je jezelf introduceert bij jouw klant erg belangrijk. Stel jezelf eens de vraag: “Wat is de ideale manier voor een verkoper om mij te benaderen?” Pas dit toe op de verschillende vormen van contact die een verkoper met je kan opnemen (telefonisch, email, persoonlijk bezoek, etc). Maak vervolgens een meesterstuk van je eigen eerste 30 seconden! Wat gaat je zeggen? Wat ga je doen? Meer verkooptips? Schrijf je in voor de nieuwsbrief! Inschrijven GRATIS nieuwsbrief vol [...]

1512, 2016

Een verkoper toont oprechte interesse

Oprechte interesse is het sleutelwoord om een topverkoper te worden. Toon interesse in de klant, haar bedrijf, haar prestaties, haar beslissingen, haar assortiment, haar marketingaanpak van de concurrent, haar logo, haar auto, kortom  alles waar zij haar hart en ziel in heeft gestopt. Durf waardering en bewondering uit te spreken. Zo dwingt je jezelf jouw volle aandacht te vestigen op datgene wat jouw klant drijft en alleen door dit te uiten zal zij jouw oprechte interesse ervaren. (De klant kan natuurlijk ook een man zijn!) Meer verkooptips? Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief! Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips!

1512, 2016

Zie jezelf als een belangrijk onderdeel van jouw product!

Een belangrijk motief van de klant vormt de verkoper zelf. De klant heeft de behoefte aan om met competente, succesvolle en professionele verkopers te praten. Verkopers die echt goede vragen stellen, luisteren, goede voorstellen doen en hem of haar helpen beslissen. Er worden meer koopbeslissingen genomen vanwege het karakter en de competentie van de verkoper dan gedacht.   Meer verkooptips? Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief! Sparren over uw verkoopuitdaging?

1512, 2016

Zoek balans tussen emotioneel en rationeel verkopen

Alle koopbeslissingen zijn emotioneel. De uitleg die we eraan geven is rationeel. Jouw vermogen om de echte koopmotieven van jouw klant te achterhalen is van grote invloed op zijn koopbeslissing.Koopgedrag komt voort uit motivatie. Het komt erop aan de voornaamste behoeften van de potentiële klant naar boven te halen en hem dan aan te tonen dat jouw product of dienst in zijn/haar behoefte zal voorzien. Kortom: je moet laten zien wat jouw product/dienst juist voor hem of haar doet of gaat betekenen. Zo kan de klant rationeel beslissen wat de klant emotioneel al wilde hebben! P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips! ISTN traint acquisitie gesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken, sales trainingen en klantgerichtheid! Ontvang GRATIS verkooptips! [...]

1512, 2016

Maak een checklist voor jouw offertes/aanbiedingen

Door met een checklist te werken kan je snel en efficiënt vaststellen hoezeer jouw aanbieding/voorstel aan de verwachtingen van jouw klant zou kunnen voldoen. Vragen als: Aan welke behoeften kom ik tegemoet? Heb ik voldoende duidelijk deze behoeften verbonden aan de kenmerken en de voordelen van mijn product/dienst in het voorstel? Is de prijs naar alle waarschijnlijkheid een haalbare zaak voor de klant? Waarin onderscheidt mijn voorstel zich van de alternatieven die de klant heeft? Als jij de klant was, zou je het kopen en waarom? Welke vragen of bezwaren kan ik nog verwachten? Noem je een reële einddatum van dit voorstel? Is duidelijk hoe de klant moet reageren op het voorstel? Houd jij het initiatief als de klant niet [...]

1512, 2016

Stop met verkopen!

Denk eens na over de volgende twee stellingen: "Niemand vindt het fijn iets verkocht te krijgen!" maar aan de andere kant: "Iedereen vindt het fijn om iets te kopen!" Dus stop met verkopen en ga de klant helpen kopen. Je bereikt met minder moeite en gepraat veel meer!   Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging? Neem dan contact met ons op! Meer verkooptips? Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief!

1512, 2016

Negen regels voor succesvol verkopen

Regel 1 Hou je mond dicht en je oren open - Praat niet over jezelf - Praat niet over jouw producten - Praat niet over jouw diensten - En vooral, houd je verkoopverhaaltje niet! Vanzelfsprekend wil je jezelf introduceren. Je wil je naam en het doel van je bezoek (telefoongesprek noemen), maar wat je niet wil is praten over jouw product of dienst. Je hebt immers nog geen flauw idee of jouw gesprekspartner (prospect) enig voordeel heeft van jouw producten of diensten. Een uitstekend hulpmiddel om je mond dicht te houden, is het maken van aantekeningen. Regel 2 Verkoop met vragen, niet met antwoorden Onthoud: niemand is geïnteresseerd in hoe geweldig jij bent, zolang ze niet weten hoe geweldig jij [...]

Wilt u in plaats van tips liever persoonlijk advies?

Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging?

Blogs & tips van Jef van Wingerden ISTN training & advies

Jef van Wingerden

Jef van Wingerden is verkooptrainer bij ISTN training en advies. Hij heeft als accountmanager, marketeer, verkooptrainer bij Wegener gewerkt.
Als marketeer zat hij ten minste een dag in de week samen met de Sr Accountmanager of Salesmanager bij klanten om hun marketinguitdaging te helpen op te lossen. Deze ervaring gebruikt hij nu reeds tien jaar in zijn eigen bedrijf, om bedrijven te helpen aan meer omzet door meer klanten die meer kopen.

Direct contact:
073 - 8513204
06 - 52335250
info@istn.nl
www.istn.nl

Linken op Linkedin:
https://www.linkedin.com/in/jef-van-wingerden



Ga naar de bovenkant