6 voordelen van waarnemen van non-verbale communicatie! Lees deze verkooptip van ISTN!Zoals mijn vorige post stelde, de primitievere non-verbale communicatie is directer en eerder dan de uitgesproken communicatie.

Welke zes voordelen biedt het goed waarnemen van de non-verbale communicatie van je klant:

  1. Je ziet komende bezwaren aankomen en dus kan je ze voorkomen of soepel passeren.
  2. Je ziet reactie van de klant op de voor de klant belangrijkste voordelen en kan daar langer bij stil staan.
  3. Door het opletten op de non-verbale communicatie zal je automatisch ook beter luisteren en de klant zal je aandacht voelen en waarderen.
  4. Je komt meer empathisch over. De klant krijg het gevoel begrepen te worden. “Deze verkoper heeft genoeg aan een half woord!”.
  5. Je ziet of je klant in zijn of haar hoofd de beslissing genomen heeft en je kan dus eerder afsluiten en de koop binnen halen.
  6. Een hele belangrijke, je zal zien dat je minder spreekt en meer luistert en kijkt!

Weet je nog meer voordelen? 🤔

PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips!

ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!

Komende workshops
Informatie over incompany training
Ontvang GRATIS verkooptips!
Informatie over competentiemeting