Waarom Gillette blij moet zijn dat ik voor een goedkoper alternatief koos!  Ja, ik werd verleid door een aanbieding van een set met een houder en maar liefst 20 mesjes voor de prijs van minder dan vier mesjes van Gillette. Ik nam dus keihard afscheid van mijn favoriete scheermesjesmerk en ervoer de fijne lagere prijs aan de kassa. Gelukkig stond daar geen medewerker van Gillette om mij te proberen toch voor het oude merk te laten kiezen. Het fijne voor veel producten en diensten van kwaliteit is dat als je eraan gewend bent, je ook verwend bent en het helemaal niet leuk vindt om met minder uit te voeten te moeten. Dit gold ook voor de mesjes! Wat heb ik die goedkope mesjes  vervloekt. De laatste paar heb ik weggegooid en ben opnieuw Gillette gaan kopen. Kost inderdaad meer, maar scheert echt veel beter.

Mocht dus ooit een vaste klant van jou kiezen voor een goedkopere concurrent, neem dan vriendelijk afscheid en bedankt voor de relatie van de afgelopen jaren. Geef aan dat je altijd klaar staat als de klant terug wil keren. En laat de klant daarna ervaren hoe het mindere alternatief is! Neem later regelmatig contact op. Kraak in ieder geval je concurrent nooit af, anders duw je je klant automatisch in de rol van verdediger. Voor je het weet keert je klant terug! En is dan voortaan een ambassadeur voor jou!

Ik beveel Gillette van harte aan!

Veel succes in de verkoop!

Jef

Druk hier voor een de aankomende workshops!
Druk hier voor meer verkooptips!