Als je een brochure maakt, geldt de aanpak die ik beschreef in de vorige tip over presentaties ook. Beperk je tot drie hoofdzinnen!
Toen een reclamebureau een keer een brochure voor mij maakte, had ik toch een beetje twijfels en besprak het voorstel met een externe deskundige. Zijn feedback was “Waarom verstop jij je kernboodschap achter al die (dure) foto’s?” De brochure zag er prachtig uit. Fraaie foto’s, een genot om naar te kijken. Maar die foto’s leidden je eerder van de boodschap af dan dat ze de boodschap versterkten.
Hoeveel tijd denk je dat de klant een brochure geeft? Enkele tellen? Een seconde of dertig? Denk eerder de eerste dan de laatste aanname. Realiseer je dat we een overkill aan informatie ontvangen en dat we nog maar een fractie lezen wat ons onder ogen komt. Beperk dus je informatie en foto’s en gebruik slimme korte kopregels, tussenkopjes en afbeeldingsonderschriften om je kernboodschap over te brengen. Overigens moet jouw hoofdtekst er ook staan, want de enkeling die het helemaal leest is toevallig wel jouw potentiële klant!
Succes bij het maken van jouw brochure!
Meer verkooptips? Schrijf je in voor onze GRATIS nieuwsbrief op www.istn.nl
Zijn wij al gelinkt? Bij deze van harte uitgenodigd!
ISTN training &advies
P.S. Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!