De module Inventarisatie behoefte van de klant is onderdeel van de training Atlas. Een modulair opgebouwd compleet trainingsprogramma dat zorgt voor een goede fundering van de benodigde verkoopkennis en -vaardigheden. Met deze trainingen kunnen nieuwe of bestaande verkoopmedewerkers sneller van start met de uitvoering van hun marktbewerking. Zij zijn dan ook sneller succesvol(ler) met meer omzet als resultaat.

Training Behoeften van de klant inventariseren
In deze training Behoeften inventariseren van de klant leer je om de wens, de droom, het probleem oftewel de behoeften van de klant optimaal in kaart te brengen. Je leert het koopmotief te achterhalen. Je leert de verschillende vraagtechnieken, de voor- en nadelen. Hiermee weet je ook wanneer welke in te zetten. Je leert te vragen en ook door te vragen. Je leert samen te vatten en controlevragen te stellen. Met de juiste vragen geef je ook sturing aan het gesprek.
Maar nog veel belangrijker dan de vraagtechnieken, je leert ook de verschillende luistertechnieken. Door een goede inventarisatie haal de je informatie boven tafel waarmee in de presentatiefase de behoefte eenvoudig te koppelen is aan de klantvoordelen en eigenschappen van jouw product.
Het onderdeel Behoefte inventariseren is een essentieel onderdeel van het verkoopgesprek. Als je de inventarisatie goed uit kan voeren, kan het zo maar gebeuren dat de klant om een oplossing vraagt. En als jij de goede vragen gesteld hebt, is die oplossing nu net precies jouw product of dienst. Deze module bestaat uit theorie, maar vooral uit oefenen.
Je leert uitgebreid de vraag- en luistertechnieken toe te passen.
Vraag direct meer informatie aan!
Meer informatie:
