De wijste zijn! Al frustreert het wel! Lees deze verkooptip van ISTN“Ik blijf net zo lang schreeuwen in deze klotezaak, tot ik mijn geld terugkrijg!” schreeuwde de forse man in het gezicht van de verblufte verkoper. De lomperik had in de winkel een stel schoenen in de uitverkoop gekocht en wilde nu zijn geld terug. Iets wat je in de uitverkoop koopt, kan je niet ruilen of terugbrengen, mits de winkel dat duidelijk vermeldt. Uitzondering is natuurlijk als het gekochte product fabricagefouten heeft. In dit geval stond er een duidelijk vermelding van deze regel op een bord.

Dus in dit geval had de verkoper dan ook het recht om de klant te weigeren de schoenen terug te nemen. Maar gelijk hebben is weer wat anders dan gelijk krijgen. De man bleef vloeken en dreigen. De bedrijfsleider werd erbij gehaald en deze gaf de man zijn geld terug met de woorden “Kom hier nooit meer!”. Aan het gezicht van de bedrijfsleider was goed te zien hoe boos ze op deze onbeschofte klant was.

Brutalen hebben de halve wereld. Die uitdrukking bestaat niet voor niets! Maar was dit nu niet de wijste beslissing die de bedrijfsleider kon maken op dat moment? Ondanks de frustratie dat je onbeschoftheid beloont? Een schreeuwende idioot in je winkel is niet best voor de omzet. Als troost, realiseer je dat karma bestaat! Hoe groot is de kans dat zo’n hufter een fijn en gelukkig leven heeft met dat gedrag en die houding”

Soms is het wijs om de wijste te zijn. Al frustreert het wel!

Ook zo’n ervaring meegemaakt. Hoe reageerde je? 🤔

PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!