Het risico is toch echt uw probleem! Lees deze verkooptip van ISTNLaatst dacht ik met weemoed terug aan die asociale pubers met die opgevoerde brommers! Als oudere stoor je je eraan, totdat je terugdenkt aan jouw opgevoerde Honda, Yamaha of Puch. Dat waren nog eens tijden!
Het opvoeren had bovendien een ingebouwde veiligheid dat die brommers een geweldig lawaai maakten. Je hoorde ze van verre aankomen en dat is een groot voordeel boven die kamikazestepjes en -fatbikes.

Ik werd laatst zowat door een elektrische step overhoop gereden en dat was het moment dat ik de herrie van die opgevoerde brommers miste. Gelukkig miste de step mij nog net, want anders had ik behoorlijk in de kreukels kunnen liggen. De puber op de step keek niet eens om. Zijn ouders boften behoorlijk, want als hij mij wel geraakt had, waren de gevolgen voor hen niet echt lollig geweest.

Ambulancevervoer, ziekenhuisopname en een beetje revalidatie. Het kan je zomaar € 20.000,= kosten. Dat weet ik omdat dat mijn verzekering dat uitbetaalde omdat een oudere vrouw door mijn hond met haar fiets gevallen was. Ik was aansprakelijk en gelukkig betaalde mijn aansprakelijkheidsverzekering de schade! En het ging gelukkig weer snel goed met haar!

In dit geval betaalt de aansprakelijkheidsverzekering van de ouders van de jonge stepbestuurder helemaal niets. Een elektrische step is wordt niet gedekt De ouders moeten dus het genoemde bedrag zelf betalen. En mocht het slachtoffer een paar maanden door het ongeval niet kunnen werken, komt daar nog een flink bedrag bij! Pfft, heel veel geld!

Een paar verkooptechnische vragen:
Waarschuwt de verkoper van de elektrische step hiervoor? Zo van “Veel plezier met uw aankoop en het risico is toch echt uw probleem!”.  Zou de verkoper dat niet moeten doen? De verkoper weet het immers! Is een verkoper wettelijk verplicht de klant op dit grote risico te wijzen?

Wat vind en denk jij? 🤔

PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!