ISTN geeft je hier 438 gratis verkooptips waarmee je klantgerichter leert verkopen. Dit is de grootste verzameling verkooptips van Nederland! Zo bereik je met minder moeite meer resultaat. Wil je de verkooptips in je mail? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Wil je de verkooptips gesorteerd per onderwerp, druk dan op die menu-optie! Wil je liever verkooptraining voor jouw team, druk dan op de knop “Informatie over incompany training”.
Adviserend verkopen
Er zijn verschillende manieren om producten en diensten te verkopen. In vergelijking met transactionele verkoopgesprekken (Appelen te koop!) wordt bij adviserend verkopen veel meer tijd besteed aan het inventariseren van de klantbehoefte. De structuur van het adviserend verkoopgesprek geeft een verschil in diepgang in de verschillende fasen van het verkoopgesprek. Ontvang de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips! Abonneer je op de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips!
Presenteren van een voorstel
Je moet je voorstel zodanig presenteren dat de klant/prospect daarin duidelijk DE oplossing van zijn of haar probleem ziet. Wanneer je in staat bent om een goed inventarisatiegesprek te voeren bij de klant is het uiteraard zaak dat je dan daarna een goed voorstel kan presenteren. Dit voorstel dient een koppeling te zijn tussen de doelstellingen van de ondernemer en de oplossing welke u kunt bieden. Meer verkooptips ontvangen? Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief! Ontvang de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips!
De vijf go/no-go beslissingen van de klant
Uit onderzoek vanuit sales en psychologie blijkt dat de inkopende partij gedurende het (aan)koopproces een aantal tussentijdse “go/no go” beslissingen neemt. Ga bij jezelf maar eens als je met een aankoop bezig bent! (Onbewuste) besluitvorming vindt plaats in de volgende stappen en volgorde: Integriteit van de verkoper. Onderscheidt de verkoper zich van de standaard verkoper (negatief stereotype)? Vertrouw ik hem mijn echte probleem en ambitie/doelen toe? Competentie van de verkoper, zijn organisatie en aanpak. Is dit een professionele verkoper? Een professionele organisatie? Een aanpak die bij mij/bij ons past? Vertrouw ik er op dat hij met een goede analyse en oplossing komt? Herkennen en erkennen van de eigen pijn/behoeften. Heb ik mijn urgentie en ambitie helder? Is deze groot genoeg [...]
15 voorwaarden voor succes in de verkoop
Succes in de verkoop is meestal het resultaat van flinke inspanning en doordacht werken. Volg deze 15 voorwaarden om ook succesvol te zijn! Discipline. Om het maximale te halen uit deze aanpak moeten we ons als team en als teamlid houden aan de afspraken rondom timing en inhoud. Blijf nadenken en volgen wat wel en wat niet of minder werkt. Laat de regels niet ons denken stop zetten. We moeten dit als team, dus met committent, willen uitvoeren. Het vergt inspanning die we willen afzetten tegen betere resultaten. Neem altijd de verantwoordelijkheid voor je eigen succes. Leer van succesvolle collega's. Wat doen zij anders/beter? Wees goed voorbereid. Wat je ook doet op kantoor of bij de klant, neem de tijd [...]
Social talk is echt voorbij!
De tijd van "Social talk" is echt voorbij! Recente analyses in de zakelijke dienstverlening tonen aan dat “social talk” verkopers tussen de 30 tot 50% lager scoren in verhouding tot verkopers die dit combineren met gerichte professionaliteit. Voel je klant aan en kom snel tot de kern. Geen tijd verliezen met “vragen om het vragen” maar snel als professional naar de kernvraag en het hittepunt toe werken (NO PAIN = NO CHANGE = NO SALES). Social talk is dus bijzaak, houd het kort! Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips! Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips!
Wie zich vergeet voor te bereiden …
... bereidt zich voor om vergeten te worden! Standaardiseer uw voorbereiding dus! Voorbereiden biedt veel voordelen: ✅ Betere vragen ✅ Meer diepgang ✅ Meer verkoopkansen ✅ klant waardeert je moeite ✅ Klant zie jou als professional ✅ klant neemt ook meer de tijd voor je ✅ Je bespaart tijd in het gesprek ✅ Hogere scoringskans ✅ Mogelijk hoger order bedrag ✅ Je bent meer zelfverzekerd ✅ Je kan als je ziek bent, het bezoek overdragen aan een collega ✅ Je neemt je werk, jezelf en je klant serieus Weet jij er nog meer? En het nadelen dan? ? Het kost tijd! Klopt, plan maar in! Investering in tijd valt in het niets ten opzichte van de voordelen. ? Risico's aannames! Ja klopt. [...]
Standaardoplossingen verkopen is slimmer!
De klant behoeden voor onnodig duurdere producten lijkt haaks te staan op de wens om veel omzet te scoren. Maar het tegendeel is waar, op de lange termijn behaal jij je omzet. Stel dat jij een dure maatwerkoplossing verkocht hebt en even later stapt er een concurrent van je binnen. Als die concurrent dan een vergelijkbaar maar standaardoplossing biedt met een 30% lagere prijs! Dan kan je je herhalingsopdrachten op je buik schrijven en de klant maakt voortaan reclame voor je concurrent. Daar moet je toch niet aan denken. Dus standaardoplossingen verkopen is slimmer! Meer verkooptips? Schrijf je in voor onze GRATIS nieuwsbrief! P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips! ISTN traint acquisitie gesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken, sales trainingen en [...]
Wilt u in plaats van tips liever persoonlijk advies?
Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging?
 
			
					






