Verkooptips

Verkooptips2025-03-04T08:48:23+00:00

ISTN geeft je hier ruim 400 gratis verkooptips waarmee je klantgerichter leert verkopen. Zo bereik je met minder moeite meer resultaat. Wil je de verkooptips in je mail? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Wil je de verkooptips gesorteerd per onderwerp, druk dan op die menu-optie! Wil je liever verkooptraining voor jouw team, druk dan op de knop “Informatie over incompany training”.

1512, 2016

De vijf go/no-go beslissingen van de klant

Uit onderzoek vanuit sales en psychologie blijkt dat de inkopende partij gedurende het (aan)koopproces een aantal tussentijdse “go/no go” beslissingen neemt. Ga bij jezelf maar eens als je met een aankoop bezig bent! (Onbewuste) besluitvorming vindt plaats in de volgende stappen en volgorde: Integriteit van de verkoper. Onderscheidt de verkoper zich van de standaard verkoper (negatief stereotype)? Vertrouw ik hem mijn echte probleem en ambitie/doelen toe? Competentie van de verkoper, zijn organisatie en aanpak. Is dit een professionele verkoper? Een professionele organisatie? Een aanpak die bij mij/bij ons past? Vertrouw ik er op dat hij met een goede analyse en oplossing komt? Herkennen en erkennen van de eigen pijn/behoeften. Heb ik mijn urgentie en ambitie helder? Is deze groot genoeg [...]

1512, 2016

15 voorwaarden voor succes in de verkoop

Succes in de verkoop is meestal het resultaat van flinke inspanning en doordacht werken. Volg deze 15 voorwaarden om ook succesvol te zijn! Discipline. Om het maximale te halen uit deze aanpak moeten we ons als team en als teamlid houden aan de afspraken rondom timing en inhoud. Blijf nadenken en volgen wat wel en wat niet of minder werkt. Laat de regels niet ons denken stop zetten. We moeten dit als team, dus met committent, willen uitvoeren. Het vergt inspanning die we willen afzetten tegen betere resultaten. Neem altijd de verantwoordelijkheid voor je eigen succes. Leer van succesvolle collega's. Wat doen zij anders/beter? Wees goed voorbereid. Wat je ook doet op kantoor of bij de klant, neem de tijd [...]

1512, 2016

Social talk is echt voorbij!

De tijd van "Social talk" is echt voorbij! Recente analyses in de zakelijke dienstverlening tonen aan dat “social talk” verkopers tussen de 30 tot 50% lager scoren in verhouding tot verkopers die dit combineren met gerichte professionaliteit. Voel je klant aan en kom snel tot de kern. Geen tijd verliezen met “vragen om het vragen” maar snel als professional naar de kernvraag en het hittepunt toe werken (NO PAIN = NO CHANGE = NO SALES). Social talk is dus bijzaak, houd het kort! Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips! Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips!

1512, 2016

Wie zich vergeet voor te bereiden …

... bereidt zich voor om vergeten te worden! Standaardiseer uw voorbereiding dus! Voorbereiden biedt veel voordelen: ✅ Betere vragen ✅ Meer diepgang ✅ Meer verkoopkansen ✅ klant waardeert je moeite ✅ Klant zie jou als professional ✅ klant neemt ook meer de tijd voor je ✅ Je bespaart tijd in het gesprek ✅ Hogere scoringskans ✅ Mogelijk hoger order bedrag ✅ Je bent meer zelfverzekerd ✅ Je kan als je ziek bent, het bezoek overdragen aan een collega ✅ Je neemt je werk, jezelf en je klant serieus Weet jij er nog meer? En het nadelen dan? ? Het kost tijd! Klopt, plan maar in! Investering in tijd valt in het niets ten opzichte van de voordelen. ? Risico's aannames! Ja klopt. [...]

1811, 2016

Standaardoplossingen verkopen is slimmer!

De klant behoeden voor onnodig duurdere producten lijkt haaks te staan op de wens om veel omzet te scoren. Maar het tegendeel is waar, op de lange termijn behaal jij je omzet. Stel dat jij een dure maatwerkoplossing verkocht hebt en even later stapt er een concurrent van je binnen. Als die concurrent dan een vergelijkbaar maar standaardoplossing biedt met een 30% lagere prijs! Dan kan je je herhalingsopdrachten op je buik schrijven en de klant maakt voortaan reclame voor je concurrent. Daar moet je toch niet aan denken. Dus standaardoplossingen verkopen is slimmer! Meer verkooptips? Schrijf je in voor onze GRATIS nieuwsbrief! P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips! ISTN traint acquisitie gesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken, sales trainingen en [...]

1811, 2016

Beloof niet te veel!

De klant is blij verrast als je meer of sneller levert dan je beloofd hebt. Minder beloven bied je dus de mogelijkheid om meer of sneller te leveren, zonder dat het jouw organisatie of jezelf in de problemen brengt. Of geld kost! Formule van klanttevredenheid: (Wat de klant  krijgt) - (Wat ik de klant heb beloofd)  =  Mate van klanttevredenheid Je ziet dus hoe je de klanttevredenheid simpel kan verhogen door of meer te geven of minder te beloven of door het allebei te doen. Meer geven kost geld en gaat dus direct ten koste van de winst. Minder beloven is een goedkopere oplossing. Beloof niet te veel dus! Foutjes: Sommige verkopers willen zo graag verkopen dat ze de klant van [...]

1811, 2016

Structureer je verkoopgesprek!

Een structuur van een gesprek is een soort plattegrond van de route die je af moet leggen om succes te hebben. Geen structuur kan reuze gezellig zijn, maar is zelden effectief! Wel een structuur aanhouden in je gesprekken kan net zo gezellig zijn, maar is vaak wel effectiever en succesvoller. In onze verkooptrainingen hanteren wij de gespreksstructuur AVOIPAN: (vooraf) Afspraak maken Voorbereiden (verkoopgesprek) Openen Inventariseren Presenteren Afsluiten (achteraf) Nazorg P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips! ISTN traint acquisitie gesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken, sales trainingen en klantgerichtheid! Ontvang GRATIS verkooptips! Informatie over Incompany Training!

Wilt u in plaats van tips liever persoonlijk advies?

Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging?

Blogs & tips van Jef van Wingerden ISTN training & advies

Jef van Wingerden

Jef van Wingerden is verkooptrainer bij ISTN training en advies. Hij heeft als accountmanager, marketeer, verkooptrainer bij Wegener gewerkt.
Als marketeer zat hij ten minste een dag in de week samen met de Sr Accountmanager of Salesmanager bij klanten om hun marketinguitdaging te helpen op te lossen. Deze ervaring gebruikt hij nu reeds tien jaar in zijn eigen bedrijf, om bedrijven te helpen aan meer omzet door meer klanten die meer kopen.

Direct contact:
073 - 8513204
06 - 52335250
info@istn.nl
www.istn.nl

Linken op Linkedin:
https://www.linkedin.com/in/jef-van-wingerden



Ga naar de bovenkant