ISTN geeft je hier 438 gratis verkooptips waarmee je klantgerichter leert verkopen. Dit is de grootste verzameling verkooptips van Nederland! Zo bereik je met minder moeite meer resultaat. Wil je de verkooptips in je mail? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Wil je de verkooptips gesorteerd per onderwerp, druk dan op die menu-optie! Wil je liever verkooptraining voor jouw team, druk dan op de knop “Informatie over incompany training”.
Creatief presenteren!
Verkopen kan zo leuk zijn! Met wat creativiteit voeg je echt extra waarde toe aan je product! Je krijgt toch zin om een middagje hier de kroeg in te duiken. Als je uit eten gaat, word je geconfronteerd met de creativiteit van de kok. Vroeger werd het eten gepresenteerd als "Zachtrosé gebakken tonijnsteak op een bedje van gemengde zeegroente, afgemaakt met een lichte saus van ..." Tot mijn verbazing is het nihilisme doorgedrongen op de menu kaart en worden de gerechten nu gepresenteerd door een opsomming van de ingrediënten. Onderstaand is een lijstje gerechten van een Michelin Sterrenrestaurant. Die doperwt doet het hem! Het enige creatieve is de boerderijduif. Klinkt toch smakelijker [...]
Verdubbel je omzet met slechts 1 extra vraag!
... door aan het eind van elk gesprek jouw gesprekspartner te vragen of hij/zij nog iemand kent die mogelijk interesse zou hebben in jouw product of dienst. Stel deze vraag altijd! Dus ook als jouw gesprekspartner zelf geen interesse in jouw product heeft. Dat hoeft namelijk niet te zeggen dat hij/zij jou niet aan iemand uit zijn/haar netwerk wil introduceren. Het is logisch dat je wel een prettig gesprek moet hebben gehad, voordat je een positief antwoord op deze vraag kunt verwachten. Zorg er dus voor dat je altijd een prettig gesprek voert. Ook bij geen interesse/behoefte van je gesprekspartner. Een prettig gesprek voeren doe je door veel interesse in je gesprekspartner te tonen. Verdubbel je omzet met deze tip is niet overdreven. Integendeel zelfs! [...]
Voordelen van (veel) vragen stellen in het verkoopgesprek
1. Je komt er achter wat de klant wil, wat zijn behoeften zijn 2. Je ziet wat belangrijk is; je hebt tijd om de klant te observeren terwijl hij antwoordt 3. Je weet dus steeds beter welk product/dienst je in de presentatie-fase aan kan bieden 4. Je weet beter welke klantvoordelen en technische eigenschappen je moet benoemen in de presentatie-fase. 5. En hierdoor stijgt de verkoopkans! 6. Omdat je meer weet kun je meer aanbieden, dus wellicht een hoger orderbedrag! 7. Gespreksverhouding, de klant is meer aan het woord 8. Je hebt tijd tijdens het luisteren om de antwoorden te noteren 9. Door de notities kan je een beter voorstel maken! 10. De kans op een ja is groter bij een [...]
Luisteren: Vertel niets wat u kunt vragen!
Vertel de klant niets wat je de klant zelf kan laten zeggen door hem een juiste vraag te stellen! Verkopen is vragen stellen en niet zelf vertellen. Door vragen te stellen komt u erachter wat de klant wil. En wat de klant wil, wil hij waarschijnlijk ook kopen. Zo eenvoudig is dat. Realiseer je dat je bij de klant met een vraag meer impact genegeerd dan door hem iets te vertellen. Om een vraag te beantwoorden moeten er veel meer hersencellen aan het werk gezet worden dan bij het luisteren naar een boodschap! Is dat zo? Nou ja, geef maar antwoord op de vraag "Is dat zo?" en je ervaart het zelf. Wat heb je liever? Dat jij tegen de klant zegt "Onze producten zijn [...]
Versterk je verkoopgesprek!
Versterk je verkoopgesprek! Vergeet wat jij verkoopt! Focus je volledig op het product of dienst van je klant. Kruip in de huid van de klant. Wat verkoopt hij, aan wie, hoe, wanneer, waar en waarom? Wie is de concurrentie. Hoe kan jij ervoor zorgen dat hij meer verkoopt of minder kosten heeft. Waar is de klant bang voor? Waar droomt de klant van? Wat verkoopt de klant het liefst? En waarom juist dat? Wat zijn zijn doelstellingen en die van de komende jaren. Hoe gaat hij die bereiken? Ziet hij belemmeringen? En wat levert het hem op als hij zijn doelstellingen behaald? En wat als het niet lukt? En hoeveel vragen staan hier al? Versterk je verkoopgesprek: hoeveel vragen stel jij? [...]
Gelijkwaardigheid in het verkoopgesprek
Gelijkwaardigheid in een verkoopgesprek is van groot belang om het vertrouwen van de klant te winnen! Denk maar eens hoe je het zelf ervaart. Als je iets koopt kan het zijn dat je advies wil hebben. Dit geldt natuurlijk vooral voor producten en diensten die je niet kent. Of die duurder of erg belangrijk zijn voor je. Als je dan advies vraagt, welke eisen stel je dan aan de adviseur? Dat hij/zij deskundig is toch wel het minste? Als de adviseur zich onderdanig gedraagt naar jou toe, welke indruk krijg je dan? Stel je gaat een bril kopen. Je stapt de winkel binnen en de verkoper zegt "Wat fijn dat u onze winkel binnenkomt." en even later "Ik ben blij dat ik u [...]
Eerlijkheid: Soms heeft een bedrijf jouw product/dienst niet nodig!
En betekent het dat je dat bedrijf niet als klant krijgt. Wees eerlijk als een bedrijf niets aan je product of dienst heeft. Toon begrip als je gesprekspartner die conclusie trekt. Als je jezelf zo als eerlijke professional presenteert, bouw je vertrouwen op bij je gesprekspartner van dat bedrijf. En wie weet kent die persoon nog iemand die zit te springen om jouw product. Je hoeft daar dan alleen nog maar naar te vragen. Het gaat in deze tip dus om twee belangrijke zaken: eerlijkheid en weten dat je iedere keer bij een lid van een enorm netwerk aan tafel zit. Eerlijkheid is het belangrijkste in de verkoop. Als een klant het gevoel krijgt dat de verkoper zit te jokken of niet [...]
Wilt u in plaats van tips liever persoonlijk advies?
Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging?
 
			
					






