Verkooptips

Verkooptips2025-08-31T11:17:36+00:00

ISTN geeft je hier 438 gratis verkooptips waarmee je klantgerichter leert verkopen. Dit is de grootste verzameling verkooptips van Nederland!  Zo bereik je met minder moeite meer resultaat. Wil je de verkooptips in je mail? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Wil je de verkooptips gesorteerd per onderwerp, druk dan op die menu-optie! Wil je liever verkooptraining voor jouw team, druk dan op de knop “Informatie over incompany training”.

1811, 2016

Beloof niet te veel!

De klant is blij verrast als je meer of sneller levert dan je beloofd hebt. Minder beloven bied je dus de mogelijkheid om meer of sneller te leveren, zonder dat het jouw organisatie of jezelf in de problemen brengt. Of geld kost! Formule van klanttevredenheid: (Wat de klant  krijgt) - (Wat ik de klant heb beloofd)  =  Mate van klanttevredenheid Je ziet dus hoe je de klanttevredenheid simpel kan verhogen door of meer te geven of minder te beloven of door het allebei te doen. Meer geven kost geld en gaat dus direct ten koste van de winst. Minder beloven is een goedkopere oplossing. Beloof niet te veel dus! Foutjes: Sommige verkopers willen zo graag verkopen dat ze de klant van [...]

1811, 2016

Structureer je verkoopgesprek!

Een structuur van een gesprek is een soort plattegrond van de route die je af moet leggen om succes te hebben. Geen structuur kan reuze gezellig zijn, maar is zelden effectief! Wel een structuur aanhouden in je gesprekken kan net zo gezellig zijn, maar is vaak wel effectiever en succesvoller. In onze verkooptrainingen hanteren wij de gespreksstructuur AVOIPAN: (vooraf) Afspraak maken Voorbereiden (verkoopgesprek) Openen Inventariseren Presenteren Afsluiten (achteraf) Nazorg P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips! ISTN traint acquisitie gesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken, sales trainingen en klantgerichtheid! Ontvang GRATIS verkooptips! Informatie over Incompany Training!

1811, 2016

Maak aantekeningen!

Een belangrijk voordeel is dat je niet praat als je aantekeningen maakt. Praten en aantekeningen maken tegelijk gaat bijna niet! Je komt bovendien professioneler en meer geïnteresseerd over. Bovendien wordt Samenvatten opeens een stuk eenvoudiger! Weet je het nog LSD! Luisteren Samenvatten Doorvragen! En zo zijn er nog zeker 15 voordelen meer! P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips! ISTN traint acquisitie gesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken, sales trainingen en klantgerichtheid! Ontvang GRATIS verkooptips! Informatie over Incompany Training!

1811, 2016

Houd je mond na het stellen van een vraag!

Als je de klant een vraag stelt, is het logisch dat de klant even moet nadenken. Enig idee wat er allemaal in iemands hersenen gebeurt als je een vraag stelt? De persoon slaat de vraag op, een elektrochemisch proces, en daarna leggen de hersenen verbanden met oudere kennis. Vervolgens gaat het op zoek naar de mogelijke antwoorden en daarna moeten de hersenen nog de goede woorden erbij zoeken voordat de persoon kan antwoorden. En daarna deze woorden ook nog uitspreken! Puf, best veel dus! Dat complexe proces verstoort je indien je na jouw vraag zelf weer begint te praten. Je stoort en verstoort! De klant vindt bovendien dus reuze irritant. Als iemand je in de rede valt is niet [...]

1811, 2016

Maak aantekeningen tijdens je gesprek met een klant!

Maak aantekeningen! Welke indruk maak je op de klant als je veel noteert? Terwijl je schrijft heeft de klant de kans rustig te vertellen. En jij doet KOE! Kaken Op Elkaar! Er zijn nog zeker 17 andere redenen waarom je veel aantekeningen moet maken! De belangrijkste twee redenen zijn dat je daarmee je orderkansen en de mogelijke ordergrootte laat stijgen! Welke verkoper wil dat niet? P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips! ISTN traint acquisitie gesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken, sales trainingen en klantgerichtheid! Ontvang GRATIS verkooptips! Informatie over Incompany Training!

Wilt u in plaats van tips liever persoonlijk advies?

Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging?

Blogs & tips van Jef van Wingerden ISTN training & advies

Jef van Wingerden

Jef van Wingerden is verkooptrainer bij ISTN training en advies. Hij heeft als accountmanager, marketeer, verkooptrainer bij Wegener gewerkt.
Als marketeer zat hij ten minste een dag in de week samen met de Sr Accountmanager of Salesmanager bij klanten om hun marketinguitdaging te helpen op te lossen. Deze ervaring gebruikt hij nu reeds tien jaar in zijn eigen bedrijf, om bedrijven te helpen aan meer omzet door meer klanten die meer kopen.

Direct contact:
073 - 8513204
06 - 52335250
info@istn.nl
www.istn.nl

Linken op Linkedin:
https://www.linkedin.com/in/jef-van-wingerden



Ga naar de bovenkant