Blogs

Blogs2021-09-28T07:38:05+00:00

2807, 2021

Nooit een klant uitdagen om naar de concurrent te gaan!

Gisteren informeerde een vriendelijke jongedame van Ziggo mij aan de voordeur dat zij ook glasvezel gingen aanbieden en of ik interesse had. Nee, geen interesse. Vandaag werd ik gebeld door ook al zo’n aardige jongeman die mij een aanbieding wilde doen voor internet via Ziggo! Hij vroeg (goed getraind) keurig door wat de reden was toen ik antwoorde geen interesse te hebben. De reden: ben heel lang een tevreden klant van Ziggo geweest, had zelfs nog een @home-adres! Door de aankoop van een nieuwe tv, wilde ik een andere ontvanger hebben. Nodig omdat de oude alleen scart-uitgang had terwijl mijn nieuwe tv echt hdmi wilde. Dat nieuwe kastje kon, alleen wel met een tariefsverhoging van 5 euro. Toen ik zei dat ik daar geen zin in had, kreeg ik te horen dat ik geen keuze had. Toen ik antwoordde dat ik altijd nog de keuze had om naar een ander [...]

1304, 2021

Leren om met klanten om te gaan!

Mijn dochter doet de opleiding Retail Management en maakt bij haar stage in de supermarkt de meest bijzondere klanten mee. Vriendelijke en beleefde klanten. Maar ook onbeschofte en agressieve klanten. Alcoholisten begrijpen niet dat er na 20.00 geen alcohol meer verkocht mag worden en beginnen ook hele discussies. Dagelijks wordt ze uitgescholden, waarbij “kutwijf” standaard is. In het begin was ze misschien verbluft en timide, maar nu vermaakt ze zich uitstekend. Ze kan zich prima verdedigen en geeft geen krimp om de mening van onredelijke personen. Ook omdat het hele team van medewerkers inclusief de leiding, elkaar steunen tegenover onbeschofte mensen. Een klant koning? Niet als die kutwijf roept! Ik vroeg haar wat ze het leukste vond. “Dat zijn groepjes jongens van een jaar of 14 die om een mondkapje komen vragen. Ik antwoord dan altijd vriendelijk dat kinderen onder de 12 geen mondkapje op hoeven. Zo leuk, die [...]

1603, 2021

Pas op met jouw communicatie!

LinkedIn is een zakelijk netwerk en dus kunnen de zakelijke kanten van politiek en corona interessante gespreksonderwerpen zijn.Sommige reacties vallen mij op vanwege felheid, uitgesproken standpunten of onbeschoft taalgebruik.Geen blad voor je mond nemen kan prijzenswaardig eerlijk en soms zelfs lekker zijn. Maar vraag je wel af wie je met je reactie wilt bereiken èn wat je met je reactie wilt bereiken.Politieke voorkeuren zijn aardig volgens de Normaalverdeling te verdelen. Het overzicht geeft een beeld hoe Nederland zich nu ongeveer verhoudt. Los van elke politieke mening, door je hard af te zetten tegen de middenpartijen, zet je je ook af tegen een flink aantal Nederlanders. En mogelijk dus tegen een flink aantal potentiële klanten! Is dat zakelijk handig? Realiseer je ook dat vaak een commentaar meer over de schrijver ervan vertelt dan waar het over gaat. Een soort visitekaartje dus. Commentaar is prima, vooral al het goed onderbouwd en op duidelijke [...]

2102, 2021

De lente komt eraan!

De lente komt eraan! Van -15 naar 17 graden in een weekje! Van een spiegelgladde witte winterwereld met schaats- en sneeuwpret, naar een lentewandeling zonder jas. Zo’n bijzondere overgang kan ik me niet herinneren. Jij wel?Helaas verpest Covid-19 nog het echte lentegevoel. De terrasjes zijn nog gesloten en bij de winkels kan je alleen terecht om af te halen. Hopelijk zorgt het warme weer dat we het weer fijn vinden om lokaal te kopen. Als het nat, koud en glad is, is het laten bezorgen van je aankopen natuurlijk erg verleidelijk. Maar nu is het lekker weer! Bestel dus zoveel mogelijk bij je lokale ondernemers. En maak gebruik van de afhaalservice van de horeca bij je in de buurt. Je moet er toch niet aan denken dat straks in de zomer de helft niet meer opengaat!Koop jij lokaal? Welke lokale ondernemer zou jij wel eens in het zonnetje willen zetten?Jef [...]

202, 2021

Oplichters worden eindelijk aangepakt!

Ik lees net in Trouw dat consumenten die opgelicht zijn voortaan via de rechter hun geld kunnen terugvorderen! Tot nu was je machteloos als je bijvoorbeeld via Marktplaats opgelicht was. Je had netjes de betaling gedaan, maar de andere partij liet niks meer van zich horen. Banken gaven geen informatie vrij vanwege de privacywetgeving en de politie had geen capaciteit om erachteraan gegaan. “Ja meisje, het is gemeen maar die 90 euro die je overgemaakt hebt, krijg je niet meer terug.” Niet leuk om te moeten zeggen tegen je dochter die dacht via Marktplaats iets leuks gekocht te hebben. Voor 90 euro heeft ze drie dagen moeten werken en die zijn nu afgepakt door een crimineel. Zielig en vergis je niet, er zijn ook types die voor tonnen de boel opgelicht hebben! “Ze liet via haar laptop zien dat ze mijn auto betaald had maar dat was nep.”, zei [...]

U wilt geen blog maar een gesprek?

Vul uw gegevens hieronder in en verstuur direct!

    Geef nog even deze code in : captcha

    ISTN gaat zorgvuldig met uw gegevens om, zoals de AVG voorschrijft. Het pricacystatement vind je onderaan deze website.

    Blogs & tips van Jef van Wingerden ISTN training & advies

    Jef van Wingerden

    Jef van Wingerden is verkooptrainer bij ISTN training en advies. Hij heeft als accountmanager, marketeer, verkooptrainer bij Wegener gewerkt.
    Als marketeer zat hij ten minste een dag in de week samen met de Sr Accountmanager of Salesmanager bij klanten om hun marketinguitdaging te helpen op te lossen. Deze ervaring gebruikt hij nu reeds tien jaar in zijn eigen bedrijf, om bedrijven te helpen aan meer omzet door meer klanten die meer kopen.

    Direct contact:
    073 - 8513204
    06 - 52335250
    info@istn.nl
    www.istn.nl

    Linken op Linkedin:
    https://www.linkedin.com/in/jef-van-wingerden



    Ga naar de bovenkant