Verkooptips

Verkooptips2023-06-22T06:38:27+00:00

ISTN geeft je hier ruim 300 gratis verkooptips waarmee je klantgerichter leert verkopen. Zo bereik je met minder moeite meer resultaat. Wil je de verkooptips in je mail? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Wil je de verkooptips gesorteerd per onderwerp, druk dan op die menu-optie! Wil je liever verkooptraining voor jouw team, druk dan op de knop “Informatie over incompany training”.

1202, 2023

Murphy over klachten!

Klachten zijn prima te verklaren met de wet van Muphy. Murphy was een ruimtevaartingenieur die met zijn wet het nadeel van de wet van de grote getallen zichtbaar wilde maken. “Alles wat fout kan gaan, zal fout gaan!” Ook bij goeddoordachte processen met een heel kleine kans op fouten, zullen er door de grote aantallen toch fouten voorkomen. Niets is perfect! Accepteer dat en bepaal het acceptabel aantal fouten en klachten voor jouw organisatie. Nog dieper inzicht? Als je Murphy’s wet combineert met de wet van bedrog “Als er iets mis kan gaan, dan gaat het mis op het slechtst denkbare moment”. En als je die dan ook nog eens combineert met de constante van Murphy “De schade aan [...]

502, 2023

Als je klagers niet serieus neemt?

Als jij klagers niet serieus neemt, komt boven op de negatieve ervaring van jouw product of dienst ook nog een extra negatieve ervaring met jouw organisatie. Dat is te veel! Fouten mag je maken. Fouten maken is menselijk. Maar helaas is het ontkennen iets fout gedaan te hebben of nog erger, iemand anders de schuld ervan te willen geven, ook menselijk. Voorkom deze stommiteiten, want de gevolgen kunnen zijn: Op elk feestje vertelt de niet serieus genomen klager wat een verschrikkelijke ervaring hij/zij met die organisatie gehad heeft. Hij of zij schrijft online een zeer boze recensie, of meerdere zelfs. Of schakelt andere kanalen in om jouw bedrijf af te kraken. Je loopt het risico dat de klant een [...]

2901, 2023

Wat doe je met een klacht?

Een klacht biedt jou meerdere kansen! Een gouden kans om je processen in je bedrijf te verbeteren! Hoe is de klacht ontstaan. Was het een ongelukje of is er structureel iets fout en te verbeteren. Hoe kan je zorgen dat deze klacht in de toekomst niet meer voorkomt. Kan je via controles voorkomen dat deze fout nog vaker voorkomt? Wat heb je er zelf van geleerd? Een gouden kans om de klant in de watten te leggen en om jouw geweldige service te laten zien! De hoofdreden dat klanten weglopen is gebrek aan aandacht. Je hebt nu de mogelijkheid om de klant veel aandacht te geven. En bovendien de klacht ruimhartig en liefst leuk op te lossen. Zo verander [...]

2201, 2023

Hoe neem je een klacht aan?

Weet je nog het verschil tussen een bezwaar en een klacht? Oja, een bezwaar uit de klant tijdens het verkoopgesprek. En jij kan daar vast goed mee omgaan. En een klacht uit een klant na levering als er iets is dat niet aan de verwachtingen voldoet. Zowel bij een bewaar als een klacht moet je oppassen dat je je niet aangevallen voelt. Zelfs als de klant heel boos is en jou echt wel met woorden aanvalt (schelt of beledigt), jij niet in de verdediging schiet. Uitzondering, is als jij je echt bedreigd voelt. Dan moet je wel een grens trekken door tegen de klant vriendelijk te zeggen: “Ik begrijp dat u heel boos bent, maar als u mij blijft [...]

1501, 2023

Haastige spoed!

Toen ik laatst op de markt bij een oliebollenkraam een appelbeignet kocht, bood de verkoper aan deze warm te maken. Heerlijk! Maar toen ik bij het wegwandelen mijn eerste hap nam, ontdekte ik dat mijn lekker krokante appelbeignet opgewarmd was in een magnetron en daarmee in een slappe hap veranderd was. Met een boze gatver, gooide ik hem in een prullenmand! Hoe kan je jouw heerlijke product op zo verprutsen? Ik ging niet eens terug om te klagen of mijn geld terug te vragen. Ik besloot nooit meer terug te gaan. Realiseer je dus dat de klachten die klanten bij je uiten, slechts een gedeelte van de klachten zijn. Ken je de spreuk “Ben je tevreden, vertel het anderen [...]

801, 2023

Dagelijks een uurtje op vakantie!

Klinkt dat niet heerlijk? Een uurtje vakantie als afwisseling van een werkdag. En altijd droog! Geweldig. Wie wil dat niet? Hoe krijg ik dat voor elkaar? Vrij eenvoudig. Ik heb thuis een hometrainer en van mezelf moet ik elke dag 700 kcal verbranden. Als het een beetje lekker weer is, wandel ik graag buiten om dit te doen. Maar als het koud is of nat, zit ik liever op de hometrainer. Nu is dat fietsen op de hometrainer erg saai, maar als je het combineert met het afspelen van een filmpje van een mooie fietstocht op Youtube, wordt het een vakantietripje. Ik merkte dat als de fietser een veerpont opreed ik ook stopte met trappen. En ik ga zelfs [...]

101, 2023

De tijden veranderen!

Deze uitdrukking is een afgekorte weergave van de Latijnse spreuk ‘tempora mutantur et nos mutamur in illis’ wat betekent ‘de tijden veranderen, en wij veranderen met hen’. Dat meeveranderen wordt niet door iedereen even enthousiast omarmt. Mensen hebben vooral een hekel aan verplicht te moeten veranderen. Maar aan de andere kan weet je dat niet de snelste, grootste of sterkste zal overleven, maar wel degene die zich het snelste aanpast aan veranderende omstandigheden. Constant aanpassen is dus de slimste strategie. Hoe eerder je weet wat komende veranderingen zijn, hoe meer je je concurrent voor kan zijn. Dus de omgeving goed in de gaten houden. Afwijkende signalen snel oppikken. Maar ook hoe flexibeler jij je organisatie maakt, hoe sneller jij [...]

Wilt u in plaats van tips liever persoonlijk advies?

Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging?

Blogs & tips van Jef van Wingerden ISTN training & advies

Jef van Wingerden

Jef van Wingerden is verkooptrainer bij ISTN training en advies. Hij heeft als accountmanager, marketeer, verkooptrainer bij Wegener gewerkt.
Als marketeer zat hij ten minste een dag in de week samen met de Sr Accountmanager of Salesmanager bij klanten om hun marketinguitdaging te helpen op te lossen. Deze ervaring gebruikt hij nu reeds tien jaar in zijn eigen bedrijf, om bedrijven te helpen aan meer omzet door meer klanten die meer kopen.

Direct contact:
073 - 8513204
06 - 52335250
info@istn.nl
www.istn.nl

Linken op Linkedin:
https://www.linkedin.com/in/jef-van-wingerden



Ga naar de bovenkant