Verkooptips

Verkooptips2025-03-04T08:48:23+00:00

ISTN geeft je hier ruim 400 gratis verkooptips waarmee je klantgerichter leert verkopen. Zo bereik je met minder moeite meer resultaat. Wil je de verkooptips in je mail? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Wil je de verkooptips gesorteerd per onderwerp, druk dan op die menu-optie! Wil je liever verkooptraining voor jouw team, druk dan op de knop “Informatie over incompany training”.

1112, 2022

Heb jij je plan voor 2023 al klaar?

Weet je wie je topklanten waren en wat zij volgend jaar voor omzet gaan opleveren? Weet je hoe je nieuwe klanten gaat werven? Hoeveel tijd en budget dat vraagt? Weet je of je nieuwe producten gaat ontwikkelen en introduceren? Of ga je met je bestaande producten nieuwe markten betreden? Heb je een plan klaar hoe je ervoor zorgt dat klanten klant blijven en niet weglopen? Heb je planning voor 2023 al klaar? Kom je tijd te kort of heb je nog ruimte. Weet jij of je je verkoopdoelstelling voor 2023 gaat halen? Succes met het beantwoorden van deze vragen in je verkoopplan 2023! Heel veel succes ermee! En als je hulp nodig hebt ... ? PS Wil je gratis [...]

412, 2022

De marketingfunnel analyseren.

Meten = weten! Vandaar dat het verstandig is om de verschillende stappen in de marketingfunnel te meten! Je kan dan snel zien waar er verbeterpunten zijn! Kijk maar in het voorbeeld van de deelanalyse Werving nieuwe klanten! Deelanalyse, want naast deze moet er ook eentje zijn van het bewerken en behouden van de vaste klanten. En eentje voor het terugwinnen van exklanten. In deze deelanalyse Werving nieuwe klanten valt op dat het bedrijf slechts 20% van de leads bewerkt. Waarom? Wat zonde? Wat zou de omzet zijn geweest als 100% van de leads bewerkt waren? Een belscore van 24% oogt fraai. Leuk wordt het als het een gemiddelde is van meerdere mensen, waarbij bijvoorbeeld de een 45% scoort en [...]

2711, 2022

Terugwinnen van exklanten!

Het is eenvoudiger om te verkopen aan mensen die je kent, dan aan mensen die je niet kent en dat komt vooral omdat ze jou kennen en vertrouwen. De drempel vertrouwen is al beslecht! Je exklanten ken je en zij kennen jou. Zorg ervoor dat je de relatie met je exklanten in stand houdt door met hen te blijven communiceren. Natuurlijk niet spammen, maar af en toe een berichtje doet mogelijk wonderen. Want vroeg of laat kunnen de behoefte of voorkeuren van je exklant weer zo veranderen dat zij weer zaken willen gaan doen. Dan is het fijn dat de relatie nog bestaat. De hoofdreden dat klanten weglopen is “gebrek aan aandacht”. Dit is vast ook de hoofdreden waarom [...]

2011, 2022

Jouw boze exklanten!

Het is niet leuk om een boze exklant te hebben. Vooral dat ex is gevaarlijk! Klanten mogen boos worden, zeker als ze gelijk hebben omdat jij of jouw bedrijf iets doms doet of iets belangrijks nalaat. Het is in zo’n geval terecht dat ze boos worden, dus toon vooral begrip voor de boosheid en los het probleem ruimhartig op. Het zit trouwens niet altijd in geld, soms is excuus en begrip voldoende. Vergeet niet, ook jij mag fouten maken. Mits je dat toegeeft en de gevolgen netjes oplost! Maar de wet van Murphy werkt helaas ook bij jou en soms verkloot je het zo erg dat de klant liever afscheid wil nemen. Probeer dan in ieder geval de boosheid [...]

1311, 2022

Jouw exklanten!

Klanten verlaten je soms en worden exklanten! Realiseer je dat ook jouw klanten ook bij jouw concurrent aankopen doen, zelfs als ze zeer tevreden over jouw bedrijf, product of dienst zijn. En daarin loert het gevaar dat de klant vroeg of laat meer of beter voordeel ervaart bij jouw concurrent dan bij jou. En dus raak jij een klant kwijt. Zelfs als je perfect werkt, verhuizen klanten of overlijden ze. Gaan ze failliet of hebben ze geen behoefte meer. Of vallen ze onder een regeling die verplichte afname van een ander voorschrijft. Er zijn veel redenen die ervoor kunnen zorgen dat een klant jou gaat verlaten. Aan sommige reden kan je wat aan doen, sommige liggen echt helemaal buiten [...]

611, 2022

Jouw ambassadeurs!

Een ambassadeur is klant die reclame voor je maakt. De beroemde “Mond-tot-mondreclame”! Ik hoorde eens iemand zeggen dat mond-tot-mondreclame de beste reclame is die er bestaat en dat die nog gratis is ook. Het eerste is waar, maar deze reclame is beslist niet gratis. Sterker nog, het is de duurste reclame die er is. Alle inspanningen die je doet om van een suspect tot een ambassadeur te komen zijn niet gratis, maar kosten jou een hoop tijd, moeite en geld. Kortom wees heel zuinig op je ambassadeurs. De NPS-score stelt dat een klant pas jouw bedrijf gaat promoten als de klant een 9 of een 10 geeft als antwoord op de vraag of ze jouw bedrijf zouden aanbevelen. Een [...]

3010, 2022

Jouw vaste klant!

Vaste klant betekent herhalingsaankopen! Jottum! Van een klant een vaste klant maken is commercieel van groot belang. Je ziet hoe complex, kostbaar en tijdrovend het is om van een suspect een lead/prospect en daarna een klant te maken! Kern in dit proces is communicatie! En juist met je eigen klanten kan je gemakkelijk communiceren. Je kan ze bellen, mailen, op bezoek gaan, verwennen, cadeautjes geven, verrassen, complimenteren. Je kan problemen voor ze voorkomen of deze snel helpen op te lossen. Een klantrelatie lijkt op een huwelijk. Aandacht en communicatie is de kern van een lang en gelukkig huwelijk en ook van een lange en gelukkige klantrelatie. Weet je nog de hoofdreden waarom klanten weglopen? ? En weet je nog [...]

Wilt u in plaats van tips liever persoonlijk advies?

Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging?

Blogs & tips van Jef van Wingerden ISTN training & advies

Jef van Wingerden

Jef van Wingerden is verkooptrainer bij ISTN training en advies. Hij heeft als accountmanager, marketeer, verkooptrainer bij Wegener gewerkt.
Als marketeer zat hij ten minste een dag in de week samen met de Sr Accountmanager of Salesmanager bij klanten om hun marketinguitdaging te helpen op te lossen. Deze ervaring gebruikt hij nu reeds tien jaar in zijn eigen bedrijf, om bedrijven te helpen aan meer omzet door meer klanten die meer kopen.

Direct contact:
073 - 8513204
06 - 52335250
info@istn.nl
www.istn.nl

Linken op Linkedin:
https://www.linkedin.com/in/jef-van-wingerden



Ga naar de bovenkant